Iako je subota, inspektori koji kontroliraju zabranu pušenja u ugostiteljskim objektima i danas su na terenu.
U kafićima i restoranima širom Federacije, uključujući i Čapljinu, provjeravaju pridržavaju li se ugostitelji ovih mjera. Provjere će, naveli su, vršiti i vikendom, i u poslijepodnevnim i u večernjim satima.
Istaknuli su kako je kažnjivo svako pušenje u objektu te da su na terenu primijetili kako se u pojedinim kafićima pojedinim gostima ustupa pepeljara.
Nema oprosta
”Apsolutno je zabranjeno pušenje, prvog dana imali smo par objekata u kojima smo zatekli konobare koji ustupaju pepeljaru gostima na zahtjev. Vlasnik objekta je upozoren, a nakon prvog upozorenja slijedi novčana kazna, sukladno Zakonu, kako objektu, tako vlasniku i samom pušaču”, ističu inspektori koje smo zatekli jutros u Čapljini.
Inače, velika većina građana Čapljine, ali i cijele Federacije, podržava primjenu ovog Zakona, koji će svima omogućiti zdraviji život, jer su cigarete i dalje najučestaliji porok današnjice te upravo zbog toga zakon o zabrani pušenja u zatvorenom donosi niz koristi.
Pravilnik o zabrani pušenja u svim zatvorenim objektima u Federaciji Bosne i Hercegovine označava prekretnicu u reguliranju duhanskog dima i njegovog utjecaja na javno zdravlje.
Zdravlje na prvom mjestu
Kao što je to od ranije poznato, Pravilnik podrazumijeva zabranu pušenja u svim zatvorenim javnim prostorima, ugostiteljskim objektima te radnim prostorima, a jasno definiše niz odredbi, koje osiguravaju pravilno provođenje zakona.
Kazne za prekršitelje su jasne – od 2.000 do 5.000 KM za pravna lica, 500 do 2.500 KM za vlasnike i korisnike prostora u kojem je pušenje zabranjeno, dok će fizička lica koja krše ovu odredbu platiti kaznu od 100 KM.
Cilj je jasan – zaštita zdravlja građana, posebno maloljetnika i onih zaposlenih u ugostiteljstvu, koji su svakodnevno izloženi posljedicama pasivnog pušenja.
Studije pokazuju da zabrana pušenja u zatvorenim prostorima značajno smanjuje rizik od bolesti povezanih s duhanskim dimom.
To je bio motiv i da pojedini ugostiteljski objekti, još i dosta prije pravilnika postanu “bezdimni” i unaprijede svoje poslovanje kroz zdravije i modernije okruženje. Ukratko, potencijalnu “prepreku”, prepoznali su kao priliku.