Što se u BiH najviše kupuje online?

admin
0 0
Read Time:2 Minute, 22 Second
Istraživanje e-commerce tržišta u BiH koje je provela eCommerce asocijacija u BiH pokazalo je da se u BiH online najviše kupuje odjeća, obuća i elektronika.

Radi se, kako je rekla izvršna direktorica eCommerce asocijacije u BiH Belma Agić, o drugom sveobuhvatnom istraživanju tržišta elektronske trgovine u BiH, a koje je u ponedjeljak predstavljeno u Sarajevu. Agić je napomenula da su radili dva paralelna istraživanja i to potrošačkih navika i web shopova, odnosno svih onih biznisa kojima je e-commerce core biznis ili važan segment njihovog poslovanja.

Članica Asocijacije Nikolina Čule je rekla da ove godine bilježe mnogo veći broj ispitanika nego prošle godine, što ukazuje na reprezentativnost uzorka. Na temelju istraživanja uočili su znatno veći broj korisnika e-commercea posebno u segmentu populacije od 25 do 45 godina, a zabilježen je i porast od 7,4 posto kupaca koji su obavili više od deset kupovina u zadnja tri mjeseca.

Dodala je da su također ispitivali stavove kupaca što misle o web shopovima, rizicima i sigurnosti i da tu bilježe visoke prosječne ocjene kod ispitanika. Čule je rekla da je kod ispitanika zabilježen mali broj prijevara ili nekih neugodnosti što se tiče plaćanja.

Što se tiče kupovine i dalje, kao i prošle godine, segment na koji najviše troše online ispitanici je odjeća, obuća i sportski dodaci, zatim se bilježi potrošnja u elektronskoj opremi. Također se dosta prodaju ulaznice, streaming mediji i ostalo, navela je Čule.

U vezi kupovine lokalno u usporedbi s regionalnim ili europskim, kako je dodala, 30 posto ispitanika se oglasilo da kupuju proizvode iz EU, preko 40 posto ispitanika kupuje regionalno, a manji su postotci što se tiče Afrike, američkog tržišta i Australije.

Orhan Gazibegović, predsjednik eCommerce asocijacije u BiH, rekao je da su podatci koje su dobili zanimljivi i daju uvid u stanje, te izazove i prednosti lokalnog tržišta.

Kada je riječ o izazovima online trgovci u BiH, najviše se fokusiraju na to da mentalitet kupovine online još nije na zavidnoj razini u BiH. Pored toga legislativa i regulatorne procedure u BiH vezano za online nisu u potpunosti usklađene s EU i ne specificiraju detaljno online trgovinu u zakonu, naveo je Gazibegović.

Istraživanja i dugogodišnje iskustvo pokazuju, kako je dodao, da prijevare koje se vrlo često spominju kod nas, uopće nisu toliko brojne. Naglasio je da bi regulativa i zakonski okvir riješili sve eventualne izazove koji postoje kod kupaca i trgovaca, te dodatno zaštitili kupce, ali isto tako i trgovce.

Od ukupnog broja registriranih pravnih osoba u BiH, samo osam posto ima aktivan online kanal prodaje. Gospodarski subjekti su izuzetno zainteresirani za rast eCommercea i online trgovine s obzirom da su u prethodnim godinama na taj kanal gledali više kao kanal koji je lijepo imati, ali nije obavezan. Sada se ta svijest mijenja i imamo povećan broj trgovaca u online svijetu u BiH, istaknuo je Gazibegović.

jabuka.tv Foto: Freepik

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Next Post

Ozbiljan klub ne donosi odluke ovako kako je to napravio Hajduk

NAKON poraza od Rijeke na Rujevici (1:0), i najvećim optimistima postalo je jasno da Hajduk ove sezone neće osvojiti ništa. Sezona koja je trebala biti kruna mandata sada već bivšeg predsjednika Lukše Jakobušića pretvorila se u rezultatski fijasko ispod standarda koje si je klub postavio u posljednje tri godine. Bilo […]

Pretplatite se