Vozačima u BiH kazne kasne i jednu godinu zbog velikog broja prekršaja i nedostatka resursa

admin
0 0
Read Time:4 Minute, 52 Second

U Kantonu Sarajevo, vozači često dobivaju kazne za prometne prekršaje sa značajnim kašnjenjem, ponekad i nakon godinu dana, a problem, prema mišljenju stručnjaka, leži u nedovoljno kapacitiranim resursima nadležnih organa i veoma učestalim prekršajima koji dodatno opterećuju policijske službenike, otežavajući pravovremeno procesuiranje slučajeva.

Obrada evidentiranih prekršaja i izdavanje prekršajnih naloga vrši se u rokovima koji su propisani Zakonom o prekršajima BiH, navode iz Uprave policije Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo.

“Uprava policije MUP-a Kantona Sarajevo kao ovlašteni organ u prekršajnom postupku pokrenutim za prekršaje, koji su propisani Zakonom o osnovama bezbjednosti prometa na putevima u Bosni i Hercegovini, u skladu s raspoloživim kadrovskim i materijalnim kapacitetima obrađuje prekršaje koji su evidentirani stacioniranim uređajima za mjerenje brzine kretanja vozila. S obzirom na činjenicu da je u proteklom periodu zabilježen veliki broj prekršaja, isti se obrađuju prema starijim datumima izvršenja prekršaja i zbog toga dolazi do protoka relativno dužeg perioda koji je potreban da vozač ili vlasnik vozila dobije obavijest o počinjenom prekršaju, odnosno da mu se izda prekršajni nalog”, kazali su iz Uprave policije MUP-a.

Dodali su da je Uprava policije MUP-a KS-a javnost blagovremeno obavještavala o postavljanju i početku rada novih stacioniranih uređaja za mjerenje i nadzor prometa, a uz koje su postavljeni i znakovi obavještenja o radarskoj kontroli, te na taj način radila na prevenciji činjenja prekršaja iz oblasti bezbjednosti prometa.

“Odgovornost za ponašanje vozača u saobraćaju nikako se ne može staviti isključivo na teret ovlaštenim organima i navodnom kašnjenju u izdavanju prekršajnih naloga, a potencijalna opasnost od vozača koji ne poštuju prometne propise suzbija se kako preventivnim tako i represivnim mjerama”, istakli su iz Uprave policije MUP-a KS-a.

Rok za plaćanje umanjenog iznosa kazne veže se za datum uručenja prekršajnog naloga okrivljenoj osobi, koja se na samom obrascu prekršajnog naloga poučavaju da se plaćanjem 50 posto izrečene novčane kazne u roku od osam dana od dana uručenja prekršajnog naloga oslobađaju od plaćanja preostalih 50 posto izrečene novčane kazne.

“Protok vremena od počinjenja prekršaja do izdavanja prekršajnog naloga nema utjecaja na korištenje mogućnosti plaćanja umanjenog iznosa novčane kazne jer obaveza plaćanja punog iznosa izrečene novčane kazne i dodatne takse, nastaje tek ukoliko okrivljena osoba propusti da u roku od osam dana od dana uručenja prekršajnog naloga plati 50 posto izrečene novčane kazne”, pojasnili su iz MUP-a KS-a.

Dodali su da Uprava policije MUP-a KS-a konstantno poduzima mjere i radnje na unapređenju materijalnih i kadrovskih kapaciteta kako bi se sve neophodne radnje na obradi evidentiranih prekršaja poduzele unutar što kraćeg vremenskog perioda.

 

– Smanjiti broj prekršaja i povećati kapacitete MUP-ova –

Mirzet Sarajlić, sudski vještak saobraćajne struke, kazao je da je, kako bi se ovaj problem riješio, neophodno da vozači smanje činjenje prekršaja ili da se povećaju kapaciteti MUP-a.

“U suštini, sinergijsko djelovanje ova dva elementa, smanjenje broja činjenja prekršaja i povećanje kapaciteta MUP-a, definitivno bi donijeli odgovarajuće rezultate”, izjavio je Sarajlić.

Napominje da se kazne ne izriču isključivo zbog nastanka negativnih posljedica, poput saobraćajnih nezgoda ili prekršaja, već i zbog same povrede propisa, čak iako nije došlo do posljedica.

U slučajevima kada prekršaj dovede do posljedica, vozači se suočavaju s krivičnim postupkom i odmah se procesuiraju.

“Potrebno je spomenuti da zakoni o prekršajima kod nas i u regiji dozvoljavaju godinu do tri godine za pokretanje prekršajnog postupka. S tim da vozači moraju znati da je pokretanje prekršajnog postupka svaka radnja, pa i skidanje onih fotografija sa radara i to je pokretanje prekršajnog postupka. Dakle, vozači, ne mora značiti ako nema radara da vi smijete kršiti prometne propise, da smijete voziti preko ograničenja. Ne mora postojati kontrola. I bez kontrole smo dužni da cijenimo prometna pravila, pogotovo ona koja se odnose na ograničenje brzine”, kazao je Sarajlić.

 

– BiH nedostaje odgovarajući elektronski sistem za izdavanje prekršajnih naloga –

Podsjeća da bez obzira na kašnjenje kazni, obaveza za plaćanje počinje trenutkom kada je prekršajni nalog uručen vozaču. Prema zakonima o prekršajima u Bosni i Hercegovini, vozači imaju osam dana roka da iskoriste mogućnost plaćanja 50 posto izrečene kazne.

“Vozači u slučaju izricanja prekršajnog naloga su načinili prekršaj. On je evidentiran i oni ni u kom slučaju ne mogu biti oštećeni zato što su oni uzrokovali činjenje prekršaja. Nije uzrokovao organ koji ih goni. Ako činimo radnju da prekršimo brzinu, mi smo počinili prekršaj i ne može nama nastati šteta, može samo nastati drugim učesnicima u prometu”, kazao je Sarajlić.

Smatra da Bosni i Hercegovini nedostaje odgovarajući elektronski sistem automatskog izdavanja prekršajnih naloga.

“Tu bi se na odgovarajući način mogle primijeniti dobre prakse europskih zemalja gdje bi odmah prilikom evidentiranja prekršaja, u nekoliko dana, mogli imati izdavanje prekršajnih naloga. Onda pretpostavljamo da neki vozači ne bi ponavljali te prekršaje ponovo. A u svakom slučaju prekršaje ne treba ponavljati, bilo da ćemo biti evidentirani ili neevidentirani, jer ćemo sigurno biti odgovorni za prekršaje ako prouzrokujemo neku štetu sebi, svojim suputnicima ili drugim učesnicima prometa”, naglasio je Sarajlić.

Istakao je da su se u Ministarstvu unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo složili da na autoputovima ne treba imati kontrole brzine, u smislu da su vozači manje ugroženi krećući se autoputom, od učesnika prometa u naseljenim mjestima i u blizini škola.

“Najavljeno je i obećano da će se radarski uređaji, koji su na autocesti pomjeriti na mjesta gdje im je predviđeno, odnosno u mjestima gdje mogu više doprinijeti”, kazao je.

Tvrdi i da se mnogi građani žale da nema znakova koji upozoravaju na radar, koji su prema njegovom mišljenju poželjni, ali ne i nužni.

“Ponekad i najava kontrole djeluje preventivno, a nekad proizvede osjećaj vozaču da samo na mjestima kontrole mora prilagoditi brzinu što u svakom slučaju nije dobro”, kazao je Sarajlić, dodavši da povećane kontrole utiču preventivno na vozače pa i samo prisustvo policije pored prometnice.

Vozačima koji su dobili više kazni zbog prekršaja nastalih na istom mjestu u kratkom vremenskom periodu savjetuje da ne bježe od sudskog odlučivanja.

 

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Next Post

Vratili se iz svemira nakon osam mjeseci. Jedan astronaut zadržan u bolnici

Tri NASA-ina astronauta i jedan ruski kozmonaut iznenada su premješteni u medicinsku ustanovu na Floridi umjesto povratka u Houston, nakon što su jučer sletjeli u kapsuli SpaceX Crew Dragon. Jedan od astronauta ostao je u bolnici zbog, kako se navodi, “medicinskog problema”, dok su ostali, nakon zdravstvene procjene u bolnici […]

Pretplatite se