Foto:Freepik
Stručnjaci su suglasni da su potrebne izmjene postojećeg zakonskog rješenja da bi bila povećana sigurnost na cestama u našoj zemlji.
Mora biti napravljena detaljna analiza u koju će biti uključeni stručnjaci i potom pristupiti izmjenama postojeće regulative ili izradi novog zakona.
Da je Zakon o sigurnosti prometa potrebno mijenjati, suglasni su i u resornom ministarstvu, javlja BHRT.
Postojeće zakonsko rješenje ima nedostatke i nije usklađeno s europskim direktivama, te je opredjeljenje da se umjesto izmjena postojećeg kreira novi Zakon o sigurnosti prometa.
Jedan od nedostataka je neprepoznavanje pojma obijesni vozač jer smo svjedoci da su ti pogotovo povratnici u činjenju kaznenog djela ugrožavanje sigurnosti prometa na cestama BiH ne kažnjavaju adekvatno. I to je jedan od najvećih nedostataka ovog zakona, mišljenja je Anel Topalović, savjetnik ministra prometa i komunikacija BiH.
Još nije poznato šta će novo donijeti novi zakon da bi se stalo u kraj bahatim vozačima.
Ono što je pokazala dosadašnja praksa, kaže stručnjak za sigurnost, je da visina novčanih kazni očito nije dala rezultata.
Praktična rješenja postoje i potrebno ih je hitno preuzeti od europskih i skandinavskih zemalja koje su takve probleme riješile uvođenjem limitatora brzine u vozila višestrukim povratnicima u činjenju prekršaja.
Kada je u pitanju nepoštivanje ograničenja brzine kretanja takva lica limitirana tako što će voziti svoje vozilo u koje mora biti ugrađen limitator brzine koji samo može razviti brzinu od 60-70 km/h. Ako su višestruki povratnici u činjenju vožnje pod djelovanjem alkohola i prekoračenju brzine također ima uređaj koji se ugrađuje u vozilo gdje se detektira prisustvo alkohola i onemogućava da se pokrene, tvrdi stručnjak za promet Milenko Jaćimović.
Podaci pokazuju da više ljudi strada u prometu nego od posljedica vatrenog oružja. Tijekom prošle godine na cestama BiH život su izgubile 222 osobe dok je 1500 osoba zadobilo teške povrede.
Ono što svakako treba raditi je i izmjene zakona o prekršajima. Ne dozvoliti mogućnost da netko sa pet, deset, dvadeset tisuća KM kazni se nalazi na putu odnosno da je država nemoćna da od tog lica naplati kaznu. Mora se naći način kako to riješiti kroz izmjene zakona o prekršajima. Pretvaranje novčane u kaznu zatvora, pa tako osigurati da to lice ako je suočeno sa kaznom zatvora malo razmisli, ističe Milija Radović iz Agencije za sigurnost prometa RS.
Kontinuirane analize koje bi unaprijedile sigurnost na putevima, te veća ulaganja neophodna su da bi se uticalo na svijest vozača. Naročito onih koji to tek trebaju to postati.
U Agenciji za sigurnost prometa navode primjer Slovenije koja je kroz ulaganje većih financijskih sredstava i kroz aktivne kampanje uspjela smanjiti udio mladih u nesrećama za 65 posto.