Read Time:1 Minute, 23 Second
Javna prezentacija dokumenata za projekat izgradnje dionice autoceste na koridoru Vc Mostar jug – Tunel Kvanj održana je u utorak u Domu kulture Blagaj. Okupljenima su prezentirana četiri dokumenta:
Proces odabira trase autoceste i pregled mjera ublažavanja;Mapiranje okolišne i socijalne osjetljivosti;Ažurirani plan uključivanja zainteresovanih strana;Ažurirani plan upravljanja biodiverzitetom za projekt izgradnje dionice autoceste na Koridoru Vc Mostar jug – Tunel Kvanj.
Dokumente su prezentirali predstavnici JP Autocesta FBiH, EBRD-a te nositelja izrade danih dokumenata. Kako su istaknuli, 2005-2006. godine izrađen je idejni plan za dionicu kroz Mostarsko polje. 2008. godine pojavili su se prvi zahtjevi za preuređenje dionice oko Blagaja i Počitelja, dok je 2011. godine odabrana trasa kroz zaleđe Blagaja te se izbjegava plodno tlo Mostarskog polja i promijenjena je lokacija petlje Mostar – jug. Godine 2015. analiza uključuje novu lokaciju petlje Mostar – jug prema blizini aerodroma Mostar koja prelazi Bunu i Bunicu do Stanojevića gdje bi se spojila na susjednu dionicu prema jugu.
Tri godine nakon započeto je idejno rješenje dionice Mostar – jug do Tunela Kvanj te su izvršene dodatne izmjene na na dionici kod aerodroma Mostar i kod sela Malo Polje. Kako su istaknuli iz Autocesta FBiH, u periodu od 2005. do 2018. godine završene su brojne MCA studije kako bi se podržao izbor najbolje trase autoceste. MCA je uključio sve tri varijante za ovu dionicu, uključujući: originalnu trasu Mostarskog polja, grebensku trasu iza Blagaja i trasu koja se nalazi u blizini aerodroma Ortiješ. EBRD je, tvrde, uvjeren da je najbolja trasa zaista odabrana te je trasa aerodroma Ortiješ više puta proglašena najboljom opcijom. Naselja koja su zahvaćena ovom trasom su Blagaj, Gnojnice, Hodbina, Malo Polje, Kosor i Ortoješ.