Vlada Federacije BiH u izmjenama i dopunama Zakona o unutarnjoj trgovini FBiH predlaže, između ostalog, da se e-trgovci prilikom oglašavanja obavežu da se identificiraju kao fizička osoba ili registrirani trgovac.
Naime, tijekom pandemije koronavirusa i zatvaranja skoro svega, u Bosni i Hercegovini je procvjetala elektronska trgovina, te se građani sve više odlučuju kupovati preko interneta.
Iz Ministarstva trgovine FBiH su za federalne medije rekli da radna skupna finalizira Prijedlog prednacrta Zakona o unutarnjoj trgovini, prenose Nezavisne novine.
Registracija
Prodaju na daljinu može organizirati samo trgovac koji se registrirao za tu vrstu trgovine, te dobije šifru djelatnosti od nadležnog registarskog suda. Ovako piše u novom tekstu zakona. Nije moguće kontrolirati sve koji preko društvenih mreža ponude prodaju proizvoda, te je prijedlog da se e-trgovci prilikom oglašavanja obavežu da se identificiraju kao fizička osoba ili registrirani trgovac.
Registrirani trgovac ima obavezu naznačiti registarski broj, a na kupcima je da odluče hoće li kupiti od e-trgovca koji nije ostavio podatke za eventualne žalbe ili reklamaciju ukoliko žele sigurnu trgovinu, naveli su iz Ministarstva trgovine FBiH.
Kako je ranije rečeno, Nacrt zakona o unutarnjoj trgovini FBiH pred članovima Vlade Federacije BiH trebao bi biti do kraja ove godine, nakon čega će biti upućen u parlamentarnu proceduru.
Admir Čavalić, predsjednik Odbora za ekonomsku i financijsku politiku u Parlamentu FBiH, rekao je za Nezavisne novine da nije moguće uraditi navedeno u kontekstu koji se spominje razumijevajući globalne trendove i ono što se događa u inozemstvu.
Ovim se veća mogućnost daje ponuđačima koji mogu biti fizičke, pravne osobe i slično. Naravno, zakon još nije došao do Vlade FBiH, ni do parlamentarne procedure, i vidjet ćemo u kojem će obliku doći. Svakako ide kao Nacrt zakona, tako da vjerujem da će se dosta stvari izmijeniti, kazao je Čavalić.
Zaštita potrošača
Prema njegovim riječima, zakonom treba zaštititi potrošača, ali tu treba napraviti balans da se ne ide u načelnu zaštitu po cijenu da se uništi razvoj online platformi koje su omogućile za brojne građane da ostvare određeni prihod, ali i potrošače da dobiju ono što je potrebno.
Zloupotrebe postoje, ali urušavanje tržišnih odnosa ne može biti lijek za zaustavljenje datnh zloupotreba. Moraju se tražiti neki drugi modeli, naglasio je Čavalić.
Inače, izmjenama Zakona o unutarnjoj trgovini FBiH planira se i uvođenje neradne nedjelje u prodajnim objektima, te se razmatra mogućnost uvođenja samouslužnih crpki.
www.jabuka.tv | Foto: Freepik