Bh. građani “klikovima” naručivali hranu iz restorana, vodu i mlijeko iz trgovina…

admin
0 0
Read Time:3 Minute, 29 Second

Bh. građani “klikovima” naručivali hranu iz restorana, vodu i mlijeko iz trgovina…

Iako brojni bh. građani iz udobnosti doma, kafića, s posla… online najviše kupuju odjevne predmete i tehniku, sve je više onih koji tako nabavljaju prehrambene namirnice.

– Zašto besciljno hodati po tržnim centrima i trgovinama kada nam je omogućeno da sve što želimo kupimo vrlo brzo i jednostavno uz nekoliko klikova. Otkako u ponudi postoji ovaj oblik kupnje, više gotovo ne posjećujem trgovine, sve mi dolazi na adresu. Od tenisica, mobitela, televizora pa do namirnica i gotovih obroka – kaže sugovornik.

Hrana, piće…

Da su tijekom 2023. dostavljači imali pune ruke posla, pokazali su podaci Glova, višekategorijske platforme koja omogućava lagan i brz pristup raznovrsnim proizvodima i jelima, koji su otkrili zanimljive navike korisnika njihovih usluga.

U usporedbi s prošlom godinom, korisnici aplikacije Glovo u Bosni i Hercegovini povećali su naručivanje hrane iz restorana za gotovo 30%, iz supermarketa za gotovo 85%, a iz specijaliziranih prodavaonica za čak više od 270%. Kada je pak riječ o naručivanju hrane iz raznih kuhinja, bh. građani ostali su vjerni talijanskoj kuhinji. Tako 45% godišnjih narudžbi za talijanska jela dolazi iz Sarajeva, slijede Banja Luka i Bijeljina. Međutim, najveći godišnji rast, za čak 60%, zabilježen je u Tuzli za narudžbe talijanskih jela. Nakon talijanske kuhinje, Bosanci i Hercegovci opredjeljuju se za jela iz američke i tradicionalne kuhinje. Među najčešće naručivanim jelima je brza hrana, poput gyrosa/donera, koji zauzima prvo mjesto, a slijede klasici poput pizze i hamburgera. Korisnici aplikacije Glovo u BiH, navodi se u podacima, hrabro istražuju okuse egzotičnih kuhinja. Tako je zabilježen porast od 600 posto za isporučena jela iz restorana indijske hrane. Najčešće birana jela uključuju opcije s piletinom: piletina s maslacem, pileći curry i pileći tikka masala. Azijska kuhinja također postaje popularna među korisnicima Glova u BiH, s rastom od 175%. Tri najpopularnija jela iz azijske kuhinje su pileći rezanci, kisela/ljuta piletina ili svinjetina i pikantna piletina. Orijentalna kuhinja i jela iz kategorije zdrave hrane bilježe rast veći od 100%. Otkrili su i kojim se danima najčešće naručuje i što. – Subota je omiljeni dan za naručivanje kućnih potrepština i ove narudžbe obično se realiziraju između 18 i 20 sati. Kada smo kod najčešće naručivanih artikala, lista ostaje nepromijenjena u odnosu na prethodnu godinu, pa je voda i dalje na prvom mjestu, a slijede je mlijeko i banane, ističu iz Glova. U drugim kategorijama koje nisu povezane s hranom aplikacija bilježi porast za više od 270% u odnosu na 2022. godinu. Narudžbe iz specijaliziranih prodavaonica, poput onih za kućne ljubimce, porasle su za 550% u odnosu na prethodnu godinu. Narudžbe iz cvjećarnica i prodavaonica darova također bilježe rast, dok su narudžbe elektronike doživjele spektakularan godišnji rast za gotovo 200%. Jedan grad se ističe impresivnim brojevima i nevjerojatnim pričama potrošača. Banja Luka s ponosom može istaknuti svog lokalnog heroja, korisnika koji je postavio rekord s nevjerojatnih 668 narudžbi u 2023. godini, čija je ukupna vrijednost iznosila oko 10.000 KM. No, kako ističu, iz istog grada dolazi rekordna narudžba. – Jedan Banjolučanin se odlučio počastiti iz potpuno opremljenog supermarketa. Njegova narudžba bila je najskuplja na aplikaciji Glovo u protekloj godini i iznosila je 845 KM. Narudžba je uključivala 95 artikala, čime je postavio novi standard za veličinu narudžbi putem ove platforme – kazali su iz Glova medijima.

Zanimljive činjenice

Otkrili su još nekoliko činjenica koje su zabilježili tijekom 2023. godine. Petak je dan s najvećom potrošnjom, dok je najaktivniji mjesec u pogledu broja narudžbi bio srpanj 2023. godine. Iako se distribucija narudžbi povećava linearno od podneva, vrhunac se postiže tijekom ranije večere, obično nakon radnog vremena. Tako gotovo 30% narudžbi dolazi između 16 i 18 sati. Dan s najvećom potrošnjom bio je petak, 8. prosinca 2023. godine, dok je takozvana “zlatna minuta”, odnosno najprometnija minuta na aplikaciji Glovo bila 24. travnja 2023. godine u 17.37 s gotovo 240 isporučenih proizvoda istodobno. – Sarajevo, Banja Luka i Tuzla bili su najaktivniji gradovi u pogledu broja dostavljenih narudžbi. Međutim, i drugi gradovi u Bosni i Hercegovini zabilježili su značajan rast narudžbi u 2023. godini. U Tuzli i Bijeljini povećan je broj dostavljenih narudžbi za više od 40% u odnosu na 2022. godinu, priopćili su nedavno iz Glova.

Večernji.ba

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Next Post

Eskalirao sukob crnogorskog predsjednika i premijera

Nakon što je predsjednik Crne Gore Jakov Milatović odbio potpisati tri nedavno usvojena zakona i vratio ih parlamentu na ponovno odlučivanje sukob premijera Milojka Spajića i predsjednika Milatovića eskalirao je, ocjenjuju analitičari u petak u Podgorici. Milatović i Spajić čelnici su populističkog „Pokreta Europa sad“ (PES), a našli su se […]

Pretplatite se