Vječna dilema: Oslabi li akumulator prije zimi ili ljeti?

admin
0 0
Read Time:3 Minute, 6 Second

Akumulatori se najčešće kvare zimi. Ispostavilo se kako to nije zbog niskih temperatura, već uglavnom zbog zapuštenosti koje se desi tijekom ljeta. Baterija koja nije pripremljena za zimu prestaje raditi pri prvom mrazu. Stručnjaci objašnjavaju što se događa s akumulatorom ljeti i kako to utječe na njegov rad pri niskim temperaturama.

Ljeti automobili često stoje na suncu i toliko se zagriju da je teško dodirnuti karoseriju. To znači da je toplina ne samo u kabini, već i ispod haube.

Većina vozača koji imaju loša iskustva s akumulatorima zimi ne mogu zamisliti kako je to posljednja stvar koja će otkazati ljeti. U pravilu je to točno, jer ljeti iz njega ne treba “iscijediti” toliko energije kao na niskim temperaturama. Međutim, tijekom visokih temepratura baterija gubi najviše potencijalne energije, jer se s povećanjem temperature hemijske reakcije koje se odvijaju u bateriji višestruko ubrzavaju. To, međutim, ubrzava proces samopražnjenja – ne kao rezultat opterećenja, već kao rezultat povišene temperature.

Režim toplo – hladno

Razlika između zime i ljeta, odnosno niskih i visokih temperatura, zna biti kobna za bateriju. Hladna baterija ima sporije hemijske procese, pa se čini da je slabija i često joj treba duže vremena da se probudi. Međutim, zahvaljujući sporijim hemijskim procesima u unutrašnjosti, duže zadržava svoju trajnost. Optimalna temperatura za bateriju je otprilike 20 stupnjeva Celzijevih i sa svakim smanjenjem od 10 stupnjeva ti se procesi dvostruko usporavaju. Smanjuje se i njezin kapacitet, ali samo teoretski, jer će u praksi ista baterija brzo vratiti nominalni kapacitet na optimalnoj temperaturi – ističu stručnjaci.

Ljeti baterija brže ”stari”

Pri visokim temperaturama baterija je odmah spremna za rad, kapacitet joj se ne smanjuje, a kemijski procesi ubrzavaju se dvostruko za svakih 10 stupnjeva Celzijevih više. Nažalost, to također uzrokuje brže propadanje baterije, točnije, unutarnje rešetke korodiraju. Dakle, zbog visokih temperatura baterija ”stari” brže nego zimi, a to se događa prije jesensko – zimskog razdoblja, kada je potrebno što bolje stanje baterije. Lako, dakle, možemo rezimirati da se baterija zimi ”kvari”, ne zato što je iscrpljena niskim temperaturama, već zato što je cijelo ljeto intenzivno radila i dotrajala, a niske temperature su je samo razotkrile i ”dotukle”.

Provjera jednom godišnje

Stanje akumulatora najbolje je provjeriti u autoservisu ili specijaliziranim akumulator shopovima, gdje električar koristi profesionalni tester akumulatora. Ako se radi o temeljitom ispitivanju servis će zadržati bateriju 24h na punjenju i tek onda obaviti kvalitetno ispitivanje. Ad hoc testiranja neće biti mjerodavna. Ono što samostalno možete učiniti, jeste testirati s običnim komercijalno dostupnim testerom, ali on će eventualno otkriti tek manje nedostatake, često i one bezazlene kad tester pokaže manji kapacitet, jer se automobil nije vozio duže vremena. Bez profesionalne opreme teško je detektirati oštećenje ćelija ili mjeriti fabrički kapacitet. Stoga, ako sumnjate u ispravnost akumulatora isplati se posjetiti servis barem jednom godišnje i obaviti testiranje, bez obzira na godišnje doba i vanjsku temperaturu.

Kako zaštititi bateriju od toplote, odnosno ubrzanog starenja?

Ako auto parkiramo van garaže i ljeti stalno stoji na suncu, a koristimo ga ili vrlo rijetko ili vrlo često, ali na kratkim dionicama – to je najgori mogući scenarij za bateriju. Stručnjaci navode kako bi idealno rješenje bilo izvaditi bateriju iz automobila po vrućem vremenu kada ga ne koristimo. Naravno, to bi bilo riskantno, često i previše komplicirano. Što više, moglo bi uzrokovati probleme s automobilom. Stoga je jedini dobar način da ga zaštitite redovito punjenje punjačem. Ne radi se o punjenju jednom godišnje prije zime, jer tada može biti prekasno. Iako ovakvi procesi nisu ni praktični, niti svakodnevni u vozilima iz 21. stoljeća, stručnjaci predlažu regeneraciju baterije bar jednom godišnje. Većina jeftinih baterija koje možete naći na “aftermarket” tržištu, koje imaju dvije ili više godina garancije, zahtjeva ”osvježenje” nakon prve godine korištenja, kako bi se produžio rok trajanja i ispunili garancijski uvjeti.

Večernji.ba

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Next Post

WhatsApp testira glasovne poruke koje se mogu preslušati samo jednom

Aplikacija WhatsApp će uskoro svojim korisnicima ponuditi mogućnost slanja glasovnih poruka koje primatelj može čuti samo jednom, a zahvaljujući ovoj opciji neće morati brinuti hoće li  biti snimljena ili proslijeđena dalje. Riječ je samouništavajućim glasovnim porukama koje će biti dostupne kao opcija za korisnike WhatsAppa na uređajima koji koriste operativne […]

Pretplatite se