Prema službenoj dokumentaciji Europske banke za obnovu i razvoj, Autoceste FBiH u prekvalifikacijskoj fazi odabrale su tri kompanije koje trebaju doći u obzir gradnje tunela Prenj, i sve tri su turske.
U posjedu ove dokumentacije je Fokus, koji je otkrio da je riječ o sljedećim kompanijama: Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret, Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S., kao i konzorciju DL Limak Joint Venture u kojem se osim turske kompanije (glavnog nositelja) nalazi i jedna korejska kompanija.
S druge strane, diskvalificirane su kompanije/konzorciji iz Kine i Indije, i to CCC Second Highway Engineering Co Ltd and China Road Bridge Corporation Consortium, zatim Afcons Infrastructure Limited, kao i China Gezhouba Group Co. Ltd, odnosno kompanije koje su gradile Pelješki most.
Tunel Prenj od 10.5 kilometara čija je vrijednost čak 400.000 milijuna eura se nalazi u okviru buduće dionice autoceste na Koridoru Vc Ovčari-tunel Prenj-Mostar sjever.
Tenderska procedura za izbor izvođača radova na tunelu Prenj je započeta u rujnu 2022. godine, te je nakon završenog postupka predkvalifikacije pripremljen izvještaj koji je je upućen na suglasnost EBRD-u.
Izgradnja tunela Prenj, najskupljeg objekta na autocesti u BiH, bi trebala trajati šest godina, a rok za završetak ovog projekta se često navodi i kao rok za okončanje izgradnje Koridora Vc.
No, kako su za Fokus kazali iskusni inženjeri, s obzirom da ovaj projekt, sve su prilike, neće biti ugovoren u ovoj godini i ukoliko se počne graditi sljedeće godine i ne bude nepredviđenih radova i problematičnog geološkog okruženja vjerojatno je da će rok za završetak biti 2030. godine.
jabuka.tv Foto: Pixsell