Gotovo svaki grad u Bosni i Hercegovini ima svoj brend, a u Livnu je to bez sumnje nadaleko poznati Livanjski sir.
Premda se ta delicija nalazi na mnogim svjetskim trpezama, struka kaže da je njegov potencijal nedovoljno iskorišten, osobito na turističkom planu. O tome su u Livnu razgovarali eminentni stručnjaci i turistički djelatnici.
Da povijest proizvodnje sira u Livnu seže sve do Mezopotamije doznalo se na tematskoj izložbi u Franjevačkom muzeju i galeriji Gorica, kao i da se danas proizvodi po jedinstvenoj recepturi koja datira iz 19. stoljeća, točnije od 1888. godine. Struka kaže da potencijala ima, ali ne i dostatne vidljivosti, te su turistički djelatnici odlučili napraviti iskorak i na tom planu.
Livno je trenutno prepoznatljivije po divljim konjima. Tu su specijalni efekti fotografija, Instagram, TikTok, Facebook. Međutim, imamo puno veći potencijal u livanjskom siru. Napravimo nekoliko kušaona da ljudima pružimo gastronomsko iskustvo doživljaja kušanja livanjskog sira, poručuje Mirko Brdar, direktor hotela Novitas, organizator manifestacije Livno Cheese Trail, javlja Federalna televizija.
Nije dovoljno cijenjen u ovom području koliko je autohton, kvalitetan, aromatičan, pikantan i poseban. Livanjski sir se treba podići na razinu poput, npr., paškoga sira, navodi dr. sc. Marija Vrdoljak, profesorica na veleučilištu u Kninu.
Vrlo je fina osnova za kreiranje livanjske ceste sira. Već imamo kvalitetan sir, koji je izuzetno dobro poznat i na europskoj razini. Sad samo treba dovesti goste upravo na osnovu glasa o toj kvaliteti i tradiciji i pokazati je, ističe Mirna Jelčić, specijalistica za razvoj turističke destinacije.
Očigledno je da treba osmisliti dobru turističku priču, priču koja bi nadogradila godišnje agro-turističke sajmove, priču koja bi povezala povijest, sadašnjost i budućnost. A na tragu te budućnosti možda bi se trebalo ugledati na livanjske strukovnjake koji su ovu deliciju prije šest godina poslali u svemir.
jabuka.tv Foto: Mljekara Livno