Usprkos visokim cijenama i stalnim poskupljenjima, građani nisu štedjeli u ove blagdanske dane.
Pripreme za najradosniji kršćanski blagdan počele su mjesecima prije, a uoči Božića trgovine su bile preplavljene gužvama. Kupovalo se sve što je potrebno, i to u značajnim količinama, kako ničega ne bi nedostajalo.
Prema nekim izračunima, za ovogodišnji Božić građani su izdvojili od 300 do 500 KM ili čak više. Troškovi obuhvaćaju nabavu poklona, božićne dekoracije, namirnice za blagdanski stol te ostale raznorazne “sitnice” uoči blagdana.
Sveprisutna komercijalizacija Božića posljednjih desetljeća dovela je do značajnog povećanja potrošnje, pri čemu su se, nažalost, pomalo zanemarile temeljne vrijednosti ovog blagdana.
Uz visoke cijene životnih potrepština, poskupljenja su dodatno opteretila proračune građana.
Međutim, nedavno je na snagu stupila Akcija “Zaključavamo cijene”, kojom se planira kontrolirati rast cijena ključnih proizvoda do ožujka iduće godine. Ova mjera ima za cilj ublažiti pritisak na potrošače, a postavlja se pitanje hoće li ova inicijativa imati učinka.
Važno je i podsjetiti da je potrošačka košarica za studeni iznosila visokih 2.954,80 KM, dok je prosječna plaća 1.260 KM, što dovodi do velikog jaza između primanja i troškova života, osobito u ovo blagdansko vrijeme, kada je potrebno izdvojiti znatniji iznos novca.
Unatoč financijskim ograničenjima, građani su se trudili osigurati da im ništa ne nedostaje kako bi proslavili ovaj blagdan s obitelji i prijateljima u toplini doma.
jabuka.tv Foto: Freepik