Sarajevski ćevap od sada je zaštićen kao autohtoni brend i posebni bosanskohercegovački proizvod a uskoro slijedi procedura zaštite sarajevskog somuna, potvrdila je u srijedu gradonačelnica Sarajeva Benjamina Karić.
Gradska uprava prije dvije godine pokrenula je proceduru zaštite sarajevskog ćevapa kao proizvoda s posebnim geografskim podrijetlom sukladno zakonskim odredbama koje su na snazi u BiH i ta je procedura sada dovršena a naredni je korak, kako su najavili, zaštita tog brenda i na tržištu Europske unije.
“Kako kažemo, ako dođete u Sarajevo i ne probate ćevape kao da niste ni bili odnosno morate se vratiti”, kazala je Karić novinarima najavivši i brendiranje somuna kakav se poslužuje uz ćevape a proizvodi samo u sarajevskim pekarnama. Odlikuje ga posebna tekstura tijesta i okus po orijentalnom začinu ćurekotu čije je podrijetlo u jugoistočnoj Aziji.
Proceduru zaštite sarajevskog ćevapa kao autohtonog podržala je i Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) a voditeljica ureda za BiH Courtney Chubb kazala je kako su se na to odlučili jer je riječ o ključnom proizvodu gastronomske i turističke ponude Sarajeva.
“Ova oznaka sarajevski ćevap prepoznaje kao jedinstveni proizvod kojega ne možete dobiti nigdje drugdje u svijetu. Štiti njegove sastojke tako da se ne mogu kopirati i ujedno jamči sigurnost i kvalitetu proizvoda”, kazala je Chubb.
Sarajevski je ćevap osmi je proizvod koji je prošao tu proceduru i sada predstavlja novi potencijal za razvitak turističke ponude ali i sprječavanje zloporaba odnosno proizvodnje “lažnog” sarajevskog ćevapa.