Read Time:2 Minute, 15 Second
Od 15. siječnja svi oni koji posjeduju kvalificirani elektronički potpis (KEP) moći će pristupiti čitavom nizu usluga.
U sklopu podizanja razine dostupnosti i brzine pristupa informacijama za sve građane od 15. siječnja svi oni koji posjeduju kvalificirani elektronički potpis (KEP) moći će pristupiti čitavom nizu usluga preko mrežne stranice Agencije za identifikacijske dokumente, evidenciju i razmjenu podataka (IDDEEA), i to u samo nekoliko klikova.
Osim dosadašnjih usluga koje su se odnosile na uvid u provjeru statusa kazni, kao i statusa osobnih dokumenata, sada se otvaraju i nove mogućnosti, uključujući uvid u informacije o registraciji vozila, a pritom je značajno naglasiti kako je preduvjet korištenja posjedovanje spomenutog potpisa. Iz Agencije su naglasili kako u cilju pružanja naprednih digitalnih rješenja i modernizacije javnih usluga kontinuirano unaprjeđuju svoje usluge i servise koji će građanima Bosne i Hercegovine od 15. siječnja 2025. godine biti dostupni isključivo uz posjedovanje kvalificiranog elektroničkog potpisa (KEP), piše Večernji list. ”Kroz inovacije i uvođenje novih funkcionalnosti IDDEEA omogućava jednostavniji, sigurniji i učinkovitiji pristup uslugama, što doprinosi daljnjoj digitalizaciji i modernizaciji sustava u Bosni i Hercegovini”, naglasili su iz ove Agencije.
Novosti će zanimati sve one žitelje BiH koji su ranije podnijeli zahtjev za kvalificiran elektronički potpis u jednom od registracijskih tijela ovjeritelja IDDEEA-e jer će od spomenutog datuma moći koristiti dodatne usluge na portalu Digitalno predstavljanje, koji donosi integraciju novih usluga i višu razinu sigurnosti. Od e-servisa koji će biti dostupni ističu se provjera statusa zahtjeva za osobne dokumente, provjera neplaćenih kazni za fizičke i pravne osobe u Bosni i Hercegovini, uvid u važeće osobne dokumente, informacije o registriranim vozilima na svoje ime, kao i pristup aplikaciji za udaljeno elektroničko potpisivanje, donosi Vecernji.ba.
Modernizacija i uvođenje dodatnih usluga trebali bi biti motiv i poticaj svima da na jednostavan i brz način aktiviraju svoj digitalni identitet, a u tom je kontekstu upućen poziv svim građanima koji nemaju registriran kvalificirani elektronički potpis, a žele i dalje koristiti e-servise koje nudi IDDEEA, mogu podnijeti zahtjev za navedeni potpis u jednom od registracijskih tijela ovjeritelja IDDEEA-e u Banjoj Luci, Sarajevu, Bihaću, Bijeljini i Mostaru. Svaki korisnik prilikom fizičke registracije i podnošenja zahtjeva za izdavanje kvalificirane potvrde u ovlaštenom IDDEEA-inu registracijskom tijelu, uz obrazac zahtjeva za izdavanje kvalificirane potvrde i ugovora o pružanju usluga certifikacije, dobiva od ovlaštenog službenika otiskan obrazac s pristupnim parametrima koje unosi u određene kolone na zahtjevu za udaljeno elektroničko potpisivanje.
Za dodatne informacije i upute građani mogu posjetiti službenu web-stranicu IDDEEA-e www.iddeea.gov.ba ili se obratiti najbližem registracijskom tijelu. Inače, ova Agencija aktivno radi na potpisivanju ugovora s lokalnim samoupravama za elektronički pristup različitim evidencijama i podacima, što će omogućiti brže izdavanje dokumenata, lakše obavljanje administrativnih poslova i smanjenje čekanja.