Izgradnja dviju ključnih dionica koridora Vc počet će ove godine. Riječ je o gradnji mostarske obilaznice i tunela Prenj, čijim bi završetkom autocesta kroz Federaciju BiH trebala biti okončana.
Dvije tvrtke iz Širokog Brijega, koje na ovoj listi predstavljaju i cijelu ŽZH među deset najvećih BIH izvoznika u 2022. godini: Aluminij ponovno na vrhu
Povećana najniža plaća u Federaciji BiH
Kako je navedeno iz JP Autoceste Federacije BiH, za ta dva najkompleksnija projekta raspisani su natječaji za odabir izvođača radova, a početak izgradnje planiran je sredinom ove godine. Uz navedene projekte, među prioritetima ove godine su i brze ceste. – Prvi put su postavljene brze ceste kao prioritet na prostoru cijele Federacije BiH – potvrdio je direktor JP Autoceste FBiH Elmedin Voloder te dodao kako će u ovoj godini u izgradnji biti 40 kilometara brze ceste. Naglasio je kako je jedan od strateških interesa povezati brzom cestom Krajinu s ostatkom Federacije BiH. – Upravo sam zato s projektantima, predstavnicima našeg poduzeća koji su zaduženi za projekt brze ceste Bihać – Cazin – Velika Kladuša, u USŽ-u organizirao sastanke s premijerom i predstavnicima lokalnih zajednica kroz koje ta brza cesta prolazi – naveo je.
Ističe kako se počelo s aktivnostima kada je riječ o projektiranju ove brze ceste te da će se poduzeti sve aktivnosti kako bi se u ovoj godini počelo s izgradnjom prvih kilometara. – Moram istaknuti da su u proračunu Federacije BiH planirana i osigurana sredstva za izgradnju spomenute brze ceste, kao i brzih cesta Stolac – međuregionalno čvorište Počitelj, Mostar – Široki Brijeg – granica Republike Hrvatske, kao i Nević Polje – Turbe – objasnio je direktor JP Autoceste FBiH.
Kako je ranije navedeno, među prvima bi se trebala početi graditi cesta Lašva – Travnik – Jajce. Riječ je o trasi ukupne dužine 66,7 kilometara, koja je podijeljena na tri dionice: Lašva – Nević Polje (24,5 km), Nević Polje – Turbe (10,8 km) i Turbe – Jajce (31,4 km). Izgradnja ove prometnice odvijat će se u fazama, a prva na redu je dionica Lašva – Nević Polje.
Što će se graditi
Iz Federalnog ministarstva prometa i veza podsjetili su na činjenicu kako je prometnica Lašva – Travnik – Jajce dio međunarodne rute TEN-T Core Network E-761/Bihać – Bosanski Petrovac Jajce/ i dio setto mreže dionica 2a Okučani (Republika Hrvatska) – Banja Luka – Travnik – Lašva. Ova brza cesta povezat će područja središnje BiH s autocestom na koridoru Vc u blizini petlje Lučani (Lašva) te će predstavljati najvažniji cestovni pravac za Federaciju BiH u smjeru zapad – istok. Uz dionice čija je realizacija tek u začetku, tijekom ove godine u planu je završetak započetih. Tako iz JP Autoceste Federacije BiH najavljuju kako će u ovoj godini biti završena izgradnja dionice Počitelj – Zvirovići u dužini od 11 kilometara. To uključuje i most Počitelj koji, uz tunel Prenj, predstavlja
najzahtjevniji objekt na koridoru Vc.
Tijekom ove godine predviđeno je da bude dovršen i tunel Zenica, dužine 3360 metara, koji će postati najduži izgrađeni tunel u ovom trenutku na koridoru Vc. Također, obavljene su pripreme za izgradnju dionice od Mostara juga do Bune u dužini od 14,5 kilometara, piše Večernji list.
Inače, u Federaciji BiH je do sada izgrađeno 126 kilometara autoceste na trasi koridora Vc, a BiH je puštanjem u promet dionice Tarčin – Ivan dobila blizu 100 kilometara funkcionalne autoceste koja povezuje Bradinu s izlazom Zenica sjever.
Vrisak.info