Foto: Pixabay.com
Od 7. srpnja 2024. novi monitor bit će obavezan za nova vozila registrirana u EU. Tako kaže EU uredba 2019/2144.
Radi se o crnoj kutiji koja prikuplja i pohranjuje niz podataka poput brzina vozila,broj okretaja, kut upravljanja
ponašanje pri kočenju, položaj vozil, nagib vozila, te djelatnost sigurnosnih sustava
U slučaju nesreće, monitor je namijenjen prikupljanju anonimnih podataka o vožnji iz vozila, objašnjava Savezno ministarstvo prometa. Rezultati iz ovoga trebali bi pomoći u istraživanju nesreća i dovesti do boljih sigurnosnih pomoćnika u automobilima. Nakon nesreće, sami podaci zasad ostaju u automobilu i mogu se očitati posebnim uređajima.
Prema pisanju ADAC-a, suverenost nad ovim podacima leži na vozaču. No, postoji jedno ograničenje: “Da bi se utvrdilo kako je došlo do nezgode u vezi s građanskim ili kaznenim postupkom, sud ili državno odvjetništvo može angažirati vještaka za očitavanje podataka iz EDR-a.”
Međutim, sustav nije namijenjen da zamijeni klasično stručno mišljenje: Uostalom, nesreća često uključuje više od jednog sudionika u prometu. I njihovi se podaci naravno ne pohranjuju u EDR drugog automobila.
Usput: tehnologija nadzora možda je već instalirana u nekim vozilima. Prema uredbi, proizvođači su morali razmotriti tehnologiju za “snimanje podataka vezanih uz događaj” u potpuno novim modelima od sredine 2022. godine.
Prema EU, “snimanje podataka povezanih s događajima” znači sustav “koji služi isključivo za bilježenje i pohranjivanje kritičnih parametara i informacija povezanih s nesrećom neposredno prije, tijekom i neposredno nakon udara”. To znači da se podaci mjere kontinuirano, ali se trajno pohranjuju samo ako senzori automobila registriraju odgovarajući “događaj” (tj. nesreću). Vozači se stoga ne trebaju bojati da će njihove rute i navike biti špijunirane.
Većina je za dijeljenje podataka
Gotovo dvije trećine sudionika ankete Innofacta (62 posto) željelo bi takvu tehnologiju koja prosljeđuje anonimne podatke iz automobila. No, tek trećina (36 posto) ispitanih je za dopuštanje takvih podataka za razjašnjavanje nesreće na sudu.
Sličan broj ispitanika (34 posto) u potpunosti odbija crnu kutiju u automobilu, dok se oko četvrtinai spitanih (23 posto) tome protivi zbog zabrinutosti za zaštitu podataka. Institut za istraživanje tržišta Innofact anketirao je ukupno 1.014 vlasnika automobila za web stranicu Leasingmarkt.de.