Danska i Njemačka korak su bliže povezivanju najdužim podvodnim željezničkim i cestovnim tunelom na svijetu.
Danski kralj Frederik X. svečano je danas otvorio prvi element budućeg tunela od 18 kilometara ispod Baltičkog mora. Povezat će južnu Dansku sa sjevernom Njemačkom i pridonijeti zelenoj tranziciji transportnog sektora.
Tunel Fehmarnbelt, čije se otvaranje očekuje 2029., također će skratiti putovanje sa sadašnje 45-minutne vožnje trajektom na samo sedam minuta vožnje vlakom.
Frederik je otkrio ploču na ulazu u prvi dio tunela od 217 metara, koji će kasnije ove godine biti potopljen na morsko dno na danskoj strani.
Tunel će uključivati elektrificiranu željezničku prugu, a očekuje se da će automobili moći prijeći Baltičko more za 10 minuta na četiri trake, dok će vlakovi to učiniti za sedam minuta.
Posljednjih godina Danska je izgradila cestovne i željezničke veze sa susjednom Švedskom i između dva velika danska otoka