Read Time:1 Minute, 47 Second
Nezadovoljni vozači kamiona blokirali su Granični prijelaz Bijača, doznaje Bljesak.info. Ne zna se tko je organizirao blokadu ali kako su nam u razgovoru rekli, nezadovoljni su presporim radom graničara. ”Glavna su dva razloga, pojačan prijevoz roba, koji se povezuje s nesrećom u Jablanici, no mogu reći da nesreća u Jablanici utječe 20 posto na gužvu, a 80 posto je nestručno upisivanje kamiona na ulasku u carinski terminal od strane carinskih upravnika”, rekao nam je jedan od vozača kamiona, uvjeren da i ostali dijele mišljenje. Iz Uprave za neizravno oporezivanje BiH očekujemo odgovor, koja se nada skorom rješenju problema na zadovoljstvo svih.
Podsjetimo, u petak smo pisali kako se vozači kamiona žale na ogromne gužve i zastoje na granici, zbog kojih su primorani provoditi cijeli dan u čekanju, što ometa njihov rad i pravovremeni prijevoz robe. Jedan od vozača objasnio je tada za Bljesak.info da je uvedeno obavezno evidentiranje kamiona i da carinik, koji radi u maloj kućici, radi presporo, zbog čega vozači čekaju satima. Situacija se pogoršala nakon nesreće u Jablanici, što je preusmjerilo promet kamiona prema Pločama, ali vozači primjećuju da brzina obrade varira, ovisno o radnicima na smjeni. Vozači su ogorčeni i pozivaju nadležne da hitno reagiraju, predlažući povećanje broja carinika na granici kako bi se ubrzala procedura, no jutros je čini se vozačima prekipjelo.
Odgovore smo tada potražili u Upravi za neizravno oporezivanje BiH, gdje su nam objasnili da su se nedavno pojavila dva ključna problema. Prvi je nesreća u Jablanici koja je zaustavila željeznički promet, a drugi incident dogodio se početkom rujna, kada je kamion uništio carinsku kućicu na graničnom prijelazu Bijača. “Sada sav teret, uključujući ugljen, koji je išao željeznicom, prevozi se cestovnim putem, što značajno opterećuje kamionski promet. Primjerice, nedavno je bilo čak 40 kamiona s ugljenom, što uzrokuje zastoje”, pojasnili su iz Uprave. Na pitanje o promjenama nakon nesreće s carinskom kućicom, rekli su kako je uveden novi sustav evidentiranja, gdje se ručno prikupljaju podaci o vozaču i vozilu. Taj sustav neće trajno ostati; uskoro će se vratiti na standardni režim, osim što će dodatno opterećenje na cestovni promet, zbog zaustavljanja željeznice, i dalje stvarati gužve.