Cijena goriva u BiH stabilna do kraja godine

admin
0 0
Read Time:2 Minute, 36 Second

Svjetski analitičari već komentiraju kako nas čeka najizazovnija godina, a s obzirom na sve što smo u kratkom vremenu preživjeli, rekli bismo da je to samo kontinuitet i da ni u idućoj godini ništa ne možemo predvidjeti, piše Večernji list.

Na čelo Amerike dolazi Donald Trump, i to službeno u siječnju. U geopolitičkim odnosima možemo očekivati sve i svašta, a ono što se pitaju svi koji prate burzovna izvješća jest kako će to utjecati na cijenu nafte, posljedično i na cijenu goriva za nas (ne)obične smrtnike.

Za početak jučer su se sastale zemlje OPEC+, a stav je sljedeći. OPEC+ odlučio je odgoditi planove za povećanje proizvodnje nafte do travnja 2025. godine, a grupa će također produljiti razdoblje za potpuno ukidanje smanjenja proizvodnje do kraja 2026. godine. OPEC je osnovan 1960. godine u cilju koordinacije i unifikacije naftnih politika među zemljama izvoznicama nafte kako bi osigurale stabilnost tržišta.

Članice OPEC-a su Alžir, Angola, Ekvador, Gabon, Irak, Iran, Kuvajt, Libija, Nigerija, Saudijska Arabija, Emirati i Venezuela. OPEC+ pak je nastao 2016. godine kao odgovor na pad cijena nafte i potrebu za koordiniranim pristupom u kontroliranju proizvodnje nafte. OPEC+ uključuje sve članice OPEC-a, ali i dodatne zemlje koje nisu članice samog OPEC-a, ali su se složile s ciljem smanjenja proizvodnje u cilju stabilizacije tržišta Rusije, Kazahstana, Azerbajdžana, Meksika…

– Unatoč ovoj situaciji, i dalje se očekuje višak ponude na tržištu – rekao je Tamas Varga, broker PVM-a, pa valjda je to razlog zašto nije došlo do destabilizacije cijena nakon jučerašnjih vijesti. Što to konkretno znači za nas koji gorivo točimo u BiH?

Pa unatoč ovakvoj situaciji, cijene bi trebale ostati stabilne (ako nam je stabilnost cijena od dvije i pol marke po litri, s 10 feninga gore ili dolje). S obzirom na to što smo proživljavali u ovih pet godina, ovo bi se moglo nazvati i nekom zlatnom sredinom. Kad je sve stalo pojavom korone, cijena litre dizela i benzina pala je na oko 1,40 KM, da bi najjačim ratom u Europi još od II. svjetskog rata cijena goriva došla do 3,81 KM te je bio realan strah da će premašiti i 4 KM. Srećom, to se nije dogodilo, a na ovu situaciju svi smo se nekako naviknuli.

Naravno, može se dogoditi da nastupe primirja na svjetskim bojnim poljima pa bi se sva tržišta otvorila i cijene padale, a može se dogoditi i da rat eskalira pa da nas zadesi novi, streloviti rast. U ovakvim geopolitičkim previranjima ništa nije isključeno. Ipak, mnogo toga će ovisiti o novoj američkoj administraciji, a u ovim svjetskim igrama BiH može samo promatrati i prilagođavati se. Iako OPEC+ kontrolira veliki udio globalne proizvodnje, Sjedinjene Američke Države, s rekordnim volumenom proizvodnje nafte iz škriljevca, imaju ključnu ulogu u tržištu, o čemu je ovih dana pisao i Forbes.

Osim Amerike, i kineska ekonomija igra ključnu ulogu u oblikovanju cijena nafte kao najveći svjetski uvoznik. Forbes komentira kako bi prekomjerna proizvodnja nafte u SAD-u, nesigurnost u OPEC+, politička nestabilnost u ključnim proizvodnim regijama, kao i neizvjesnosti vezane uz globalni ekonomski oporavak, mogle stvoriti volatilnost na tržištu i usmjeriti cijene u nepredvidivu smjeru.

Vrisak.info

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Next Post

MIJENJA SE ZAKON Policija u FBiH neće moći uručivati prekršajne naloge kao do sada

U oba doma Federalnog parlamenta u narednim tjednima će na dnevni red doći izmjene i dopune Zakona o prekršajima FBiH, prema kojima se, između ostalog, ukida praksa kačenja prekršajnih naloga za nepropisno parkiranje na vozila, saznaje Fokus. Naime, ovakva dosadašnja praksa policije u potpunosti se ukida, pa se prema predloženim […]

Pretplatite se