Hercegovina postaje veliko gradilište

admin
0 0
Read Time:2 Minute, 38 Second

U proteklom razdoblju izgradnja autoceste u Federaciji BiH značajno je intenzivirana, a radilo se mnogo i „iza kulisa“, odnosno na pripremi nekoliko važnih dionica. Riječ je uglavnom o procedurama izbora izvođača i drugim pripremnim radovima koji bi trebali rezultirati time da ove godine bude potpisano nekoliko ključnih ugovora i da započne gradnja na većem broju dionica.

Neke od tih dionica same po sebi vrijede više od milijardu KM, dok ukupna vrijednost svih planiranih projekata iznosi više milijardi maraka, piše Biznisinfo.ba.

Početkom radova na tim dionicama Federacija će se pretvoriti u veliko gradilište na više geografskih lokacija, a nema sumnje da će biti posla za cjelokupnu domaću građevinsku operativu, kao i za proizvođače građevinskih materijala te druge prateće djelatnosti.

Što se planira graditi?

Krajem prošle godine potpisan je ugovor za izgradnju dionice Tunel Kvanj – Buna, južno od Mostara, u vrijednosti 250 milijuna KM bez PDV-a. Iako su započeli manji pripremni radovi, pravi građevinski radovi, uključujući probijanje tunela Kvanj, očekuju se ove godine.

Dionica Tunel Kvanj – Buna duga je 5,10 kilometara, a rok za završetak izgradnje iznosi 30 mjeseci. Posao izvodi velika kineska kompanija CRBC.

Ove bi godine trebali započeti radovi i na susjednoj dionici, nešto bliže Mostaru, Mostar jug – Tunel Kvanj. Za ovu je dionicu krajem prošle godine, navodno, izabran izvođač radova, austrijski Strabag, iako ugovor još nije potpisan. Ova dionica duga je 9,2 kilometra, a pobjednička ponuda iznosi oko 300 milijuna KM.

Najvažniji projekti ove godine

Ove dvije dionice praktično su samo „zagrijavanje“ za projekte koji bi trebali krenuti ove godine. U prvom dijelu godine trebala bi biti ugovorena gradnja najsloženijeg i najskupljeg objekta na cijelom autoputu kroz BiH – Tunela Prenj – te ne mnogo manje složene dionice Mostar sjever – Mostar jug.

Tunel Prenj bit će dug 10,9 kilometara i kao takav deveti po duljini u Europi te 30. u svijetu. Cijela dionica duga je više od 12 kilometara, a njezina procijenjena vrijednost iznosi oko 1,17 milijardi KM, što ga čini prvim objektom vrijednim više od milijardu KM. Tunel će prolaziti kroz planinski masiv Prenj između Konjica i Mostara, drastično skraćujući put između ta dva grada.

Dionica Mostar sjever – Mostar jug bit će slične kompleksnosti. To je praktično mostarska obilaznica koja će prolaziti izrazito nepovoljnim, brdovitim terenom. Dionica je duga više od 14 kilometara, a njezina je vrijednost oko pola milijarde maraka. Ova dionica zahtijevat će mnoge usjeke i nasipe, kao i brojne objekte zbog ograničenog prostora.

Hercegovina postaje veliko gradilište

Kada započnu radovi na svim spomenutim dionicama, Hercegovina će se pretvoriti u veliko gradilište.

Također, ove bi godine trebala započeti gradnja još jedne velike dionice – Ozimica – Poprikuše. Riječ je o dionici dugoj 12,8 kilometara, čija procijenjena vrijednost iznosi oko 665 milijuna KM.

Procedura izbora izvođača za tu dionicu trebala bi uskoro biti završena kako bi gradnja mogla započeti. Time bi cijeli sjeverni dio Koridora 5C kroz Federaciju BiH, između Zenice i Doboja, bio u izgradnji.

Sve u svemu, 2025. godina mogla bi biti prijelomna za izgradnju Koridora 5C kroz Federaciju BiH. Ako sve bude teklo prema planu i ako se otvore sva planirana gradilišta, stvorit će se uvjeti da cijeli Koridor 5C bude završen do 2030. godine, piše Biznisinfo.ba.

tomislavcity.com

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Next Post

Krštenje – ustoličenje

KRŠTENJE – USTOLIČENJE Božje pomazanje „Duhom Svetim i snagom”, dogodi se na rijeci Jordanu pred Ivanom Krstiteljem kažu Djela apostolska. Bijaše to očitovanje – epifania Oca nebeskoga da je Isus Mesija Izraelov i Sin Božji: „I dođe glas s neba: „Ti si Sin moj, Ljubljeni moj, koga sam odabrao”, piše […]

Pretplatite se