Naručivanje robe putem interneta nije strano za bh. građane, a pošiljke im, po svemu sudeći, sve češće pristižu iz inozemstva, potvrđuju za Nezavisne novine iz Uprave za neizravno oporezivanje BiH (UNO BiH).
Građane je internet kupovina prošle godine koštala 3,8 milijuna KM, a ako se uzme u obzir da UNO registrira samo pošiljke na koje naručitelji moraju platiti porezne namete, može se zaključiti da je realan broj samo veći.
“Stvarni broj narudžbi je puno i značajno veći”, poručuju iz UNO.
Kako su objasnili, njihova evidencija bilježi samo pošiljke čija je vrijednost veća od 300 KM, dok su na pošiljke ispod ove vrijednosti naručitelji oslobođeni plaćanja uvoznih nameta.
“Plaćajući namete građani su prošle godine potrošili 846.400 KM”, poručuju iz UNO, dodajući da je ovo njihova obveza koju moraju ispuniti.
Tendencija građana da naručuju putem interneta se vidi i po broju pošiljaka, kojih je prošle godine uvezeno 3.140.
Dalje, ako svu uvezenu robu naručenu online promatramo po težini, radi se o 26.433 kilograma robe, a najviše ove robe je ocarinjeno u Sarajevu.
“Gotovo 16.000 kg robe ocarinjeno je u Sarajevu, dok je ostatak uvezen u Mostaru i Banjoj Luci”, kazali su iz UNO.
Najčešće se kupuje odjeća
Na pitanje što građani najviše naručuju iz drugih zemalja, iz UNO su istaknuli da se najčešće radi o garderobi.
“Online kupovina se u većini slučajeva odnosi na tekstil i tekstilne proizvode, nerijetko na kozmetiku, a dosta se uvozi i bijela tehnika”, kazali su oni.
Da građani svoje potrepštine sve više naručuju online, pokazuju isti podaci kada ih usporedimo s 2021. godinom. Porast se održava kako u vrijednosti robe, tako i u nametima.
“Prošle godine bh. građani su uredno platili više od 800.000 KM nameta, dok su 2021. godine platili namete u vrijednosti od oko 600.000 KM”, kazali su oni.
Pored ovog, vidimo da je vrijednost uvezene robe veća u odnosu na 2021. godinu za preko 700.000 KM.
Iako su građani prije bili dosta skeptični što se internet kupovine tiče, sve više su se prilagodili ovoj ideji. Sada žene i muškarci svoju odjeću često poručuju putem interneta, a kako su neki kazali, razlog je dobrim dijelom nedostatak vremena, kao i veći izbor u online shopovima.