Potrošači sve više gube interes za Crni petak i Cyber ponedjeljak

admin
0 0
Read Time:3 Minute, 41 Second

Ovaj tradicionalni početak predbožićne sezone shoppinga za neke je trgovce izgubio na važnosti, a manje je privlačan i potrošačima koji uvijek traže dobre ponude.

Očekuje se da će ove godine preko polovice američkih potrošača preskočiti Crni petak (Black Friday), tradicionalni početak predbožićne sezone shoppinga, no to ne znači da će potpuno odustati blagdanske groznice.

“Kupci željni dobrih popusta ove godine će s trgovcima igrati igru strpljenja,” predviđa Pamela Danziger, suradnica Forbesa za koja pokriva teme luksuzne kupovine. “Čekat će dok sezona malo ne poodmakne kako bi trgovci pokleknuli i ponudili još bolje popuste.”

Crni petak već nekoliko godina gubi svoj čar – predblagdanski popusti u posljednje vrijeme kreću već u srpnju, a dobri popusti mogu se pronaći do posljednjeg trena, što znači da je trgovcima teže privući kupce na samo jedan određeni dan.

Sve dulje blagdanske promocije, ukusi koji se stalno mijenjaju, ali i naoko nesmiljena tjeskoba neodlučnih kupaca ovu sezonu čine najnepredvidivijom u posljednjih nekoliko godina.

“Značajan broj kupaca upoznatih s konceptom Crnog petka sumnjičav je jer ne znaju jesu li ponuđeni popusti stvarni,” kaže Danzinger, citirajući anketu koja je pokazala da gotovo polovica ispitanih potrošača – njih 49 posto – očekuje bolje popuste u drugim dijelovima godine.

“Uzimajući u obzir ovogodišnji slabašan interes za Crni petak, vjerojatno je da će kupci odlučiti pričekati u očekivanju da će trgovci kasnije tijekom sezone ponuditi privlačnije popuste,” nastavlja ona.

U prošlosti je Crni petak za trgovce značio ili propast ili procvat. Sada su tu i drugi dani, kao što su Cyber ponedjeljak i Božić u srpnju (Christmas in July), što je Crni petak učinilo samo još jednim danom na kalendaru.

Ipak, očekuje se da će blagdanska maloprodaja ove godine skočiti za nekih 3 posto u odnosu na prošlu i doseći 957 milijardi dolara, izvještava Nacionalna federacija za maloprodaju, a blagdanska potrošnja mogla bi se popeti i na vrtoglavih 1.6 bilijuna dolara ako uključimo blagdansku hranu i pića, pokazuju podaci udruženja shopping centara ICSC-a.

“Ekonomisti cijele godine predviđaju da će doći do usporavanja potrošnje, no ispostavilo se da su potrošači otporniji nego što se očekivalo,” kaže Forbesova suradnica Joan Verdon, dodajući: “Većina ranih prognoza blagdanske potrošnje kretala su se od oprezno optimističnih do dobrih.”

Porast blagdanske prodaje od 3 do 4 posto značio bi da će 2023. godina premašiti potrošnju iz godina prije pandemije koronavirusa, pokazalo je nedavno izvješće tvrtke Deloitte, a PwC predviđa da će gotovo 40 posto potrošača na poklone, zabavu i putovanja potrošiti više nego prošle godine. Ipak, rast blagdanske potrošnje ove godine vjerojatno neće uspjeti nadmašiti godišnji porast od 5.3 posto zabilježen 2022.

Vrijednost pokreće potrošnju

Umjesto da se zadovolje jednostavnim popustima i posegnu za najnižim cijenama, mnogi kupci traže vrijednost, što može značiti različite stvari za različite ljude, kaže Kristen Classi-Zumo, analitičarka potrošača i maloprodaje i suradnica Forbesa.

“Nevjerojatnih 41 posto kupaca naglašava važnost ukupne vrijednosti pri odabiru gdje će kupovati božićne poklone,” kaže ona, citirajući istraživanje svoje tvrtke Circana.

Generacija Z želi iskustva

Iako se očekuje da će veliki broj kupaca najviše trošiti u dućanima i online, mlađim potrošačima važnije je doživjeti blagdansko iskustvo.

“Za generaciju Z, odlazak u shopping centar nije samo stvar kupovanja poklona, već stvaranja iskustva koje uključuje okupljanje uživo, kupovanje i večeru s prijateljima,” kaže Kristen Mueller, Forbesova suradnica za teme komercijalnih nekretnina. “Pametni trgovci pronaći će način kako da premoste jaz između online i offline ponašanja ove generacije i iskoriste tu veliku priliku kako bi zadobili njihovu lojalnost.”

Muškarci i žene ne kupuju jednako

Svi vole dobar popust, no istraživanja su pokazala da različite ponude zapinju za oko različitim kupcima, a trgovci bi to trebali uzeti u obzir.

Jenn McMillen, stručnjakinja za potrošačko ponašanje i suradnica Forbesa, otkrila je sedam različitih prioriteta za muškarce i žene iz kojih bi trgovci mogli mnogo naučiti. Na primjer, muškarci pokazuju veću lojalnost brendovima, dok žene planiraju dalje unaprijed.

“I u prodaji darova, jednako kao i u poklanjanju, važna je namjera,” kaže McMillen.

Kako umjetna inteligencija može pomoći i kupcima i trgovcima

Nove aplikacije temeljene na umjetnoj inteligenciji mogu pomoći trgovcima poboljšati iskustva svojih kupaca i pametnije upravljati poslom u ovoj, za njih vrlo važnoj sezoni.

“Umjetna inteligencija optimizira ključne operacije poput prognoza potražnje, dinamičnog upravljanja inventarom i targetiranih marketinških strategija, što rezultira povećanom prodajom i smanjenim troškovima,” kaže Elijah Clark, Forbesov suradnik i instruktor za marketing na sveučilištu u Teksasu.

Što se kupaca tiče, AI shopping asistenti obavijesti o popustima nude “potpuno novu razinu praktičnosti i personalizacije,” dodaje Clark.

Večernji.ba

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Next Post

Humanitarna akcija - dres za dječji osmijeh

”Mladi mladima” je humanitarna akcija koju svake godine organiziramo uoči Božića sa svrhom prikupljanja sredstava za djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi i djecu s poteškoćama u razvoju smještenih u domovima u Bosni i Hercegovini. Tim povodom, ove je godine organizirana humanitarna akcija ”Mladi mladima – Dres za dječji osmijeh” gdje […]

Pretplatite se