Bilo bi logično da imamo niže cijene, ali opet je pitanje hoće li trgovci automobila moći spustiti cijene, hoće li oni imati ekonomsku opravdanost – kazao je Ćorić.
Nema sumnje da su automobili u današnjem vremenu prijeka potreba i da je život bez njih gotovo nezamisliv. Budući da su financije većine bh. građana poprilično tanke, definitivno je mnogo više onih koji si mogu priuštiti rabljena vozila u odnosu na one koji kupuju nova. Stoga i ne čudi euforija koja je zavladala kad je stigla informacija da bi u BiH moglo doći do pada cijena rabljenih automobila, piše Večernji list BiH.
Najviše se uvozi iz…
Pero Ćorić, predsjednik Gospodarske komore Republike Srpske, u razgovoru za Nezavisne novine kazao je kako se najveći broj automobila uvozi upravo iz Njemačke u BiH te da bi bilo logično očekivati da u autosalonima i na autotržnicama cijene rabljenih vozila budu niže u odnosu na ranije razdoblje. – Trebalo bi doći do pada cijena rabljenih vozila, no s obzirom na to da smo posljednjih godina imali nedostatak ovih vozila, pitanje je koliko će naši trgovci biti u skladu s tim i hoće li potražnja na tržištu natjerati trgovce da cijene budu niže – objasnio je Ćorić.
Kako je istaknuo, na domaćem tržištu u proteklom razdoblju nije bilo rabljenih vozila, ali kaže da se sada otvara mogućnost da jeftinija vozila dođu na domaće tržište. – Bilo bi logično da imamo niže cijene, ali opet je pitanje hoće li trgovci automobila moći spustiti cijene, hoće li oni imati ekonomsku opravdanost – kazao je Ćorić i dodao da bi autosaloni i trgovci koji se bave prodajom rabljenih vozila trebali nižim cijenama ohrabriti ljude na ovaj izazov jer je kupnja automobila postala investicija.
Kako je dodao, mnogo je razloga što je na domaćem tržištu najviše rabljenih vozila iz Njemačke. – Jedan od osnovnih razloga je kupovna moć stanovništva i relativno dobra očuvanost vozila zbog tradicionalne njemačke discipline, redovitog servisiranja, ali i rejtinga marki automobila koji se tamo voze – ispričao je Ćorić za Nezavisne i dodao kako je u toj državi tradicionalno veliki izbor rabljenih automobila. Objasnio je i kako je u posljednje dvije godine došlo do oporavka autoindustrije u Europskoj uniji i to je sigurno smanjilo rokove isporuke novih automobila u Njemačkoj za njihovo tržište, pa se samim time, kako je rekao, otvara mogućnost za izvoz automobila u druge zemlje. I vlasnici autosalona u BiH kazali su da se ponuda popravila te da se, ako i ne dođe do pada cijena automobila, može očekivati barem razdoblje mirovanja cijena.
Starost vozila
Kako bh. građani stoje kada je u pitanju kupnja vozila, najbolje govori podatak BiHAMK-a za prošlu godinu, prema čijim je pokazateljima više od 41 posto registriranih vozila u BiH staro više od 22 godine, a više od 60 posto voznog parka starije je od 13 godina. Broj vozila starijih od 26 godina, nažalost, još uvijek čini gotovo petinu ukupnog voznog parka, dok broj vozila s Euro 3 i Euro 4 motorom čini gotovo polovinu ukupnog broja registriranih motornih vozila. Podsjetimo, u protekloj, 2022. u BiH je ukupno registrirano 1,184.758 vozila, što u odnosu na 2021. (1,152.743) predstavlja povećanje od 32.015 vozila, odnosno od 2,78 posto. Nakon što je 2021. godine nastavljen trend porasta broja registriranih vozila, koji je 2020. godine bio zaustavljen pojavom pandemije, u 2022. godini broj registriranih vozila prestigao je i razinu iz godine prije pandemije (1,175.731) i veći je za 0,77%. U Federaciji BiH ukupno je registrirano 707.521 motorno i priključno vozilo ili 59,72% od ukupnog broja registriranih vozila na području BiH, u Republici Srpskoj 438.352 ili 37% od ukupnog broja, dok je u Distriktu Brčko registrirano ukupno 38.885 ili 3,28% od ukupnog broja.
Večernji.ba Foto: Ilustracija