Od početka ove godine u Hrvatskoj se napojnica može dati i karticom, što je omogućeno novim modelom fiskalizacije.
Udruženje ugostiteljskih djelatnika pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) se zalagalo za fiskalizaciju napojnica.
Iznosi naplaćeni karticama nose u prosjeku 80 posto prihoda ugostiteljskog objekta, a sada gosti mogu i pri kartičnom plaćanju ostaviti napojnicu, izjavila je Andreja Vukojević iz HGK koja smatra da je ovakav način davanja napojnice stimulirajući za ugostiteljstvo i dobar za privlačenje i zadržavanje radnika u ugostiteljstvu.
Uz izdati račun evidentirat će se i podaci o iznosu napojnice i način njenog davanja – gotovina ili kartica. U HGK su istakli da se na računu ne prikazuje iznos napojnice.
Na prijavu napojnica primjenjuju se sva pravila kao i kod izdavanja računa, a prijavljena napojnica je izuzeta iz blagajničkog maksimuma (konačne cijene), dodaju.
Predsjednica Udruženja ugostiteljskih djelatnosti HGK Jelena Tabak je napomenula da bezgotovinsko davanje napojnica donosi mnoge novosti, što zahtijeva i prilagođavanje. Zbog toga je u planu kampanja edukacije za ugostitelje i potrošače kako bi se objasnile prednosti bezgotovinskog davanja napojnica.
Prema riječima Tabak, još uvijek postoje ugostitelji koji zaziru od kartične naplate. Kao razloge za to je istaknula lošu internetsku vezu, nepovoljnu proviziju te to da nisu mogli dobiti napojnicu.
Mnogi ugostitelji istovremeno ne percipiraju da postoje provizije i troškovi kada se gotovina polaže na bankomatu ili na šalteru, podsjetila je.
Očekuje se da će potrošači pozitivno reagirati na mogućnost da napojnicu daju karticom. U HGK su također istaknuli pitanje kartičnih provizija na napojnicu te način kako će banke kontrolirati naplatu napojnica i isplatu radnicima. Zahtijevat će od banaka da smanje proviziju za napojnice, prenosi HRT.
jabuka.tv Foto: Freepik