BiH spada u zemlje s najmanje kilometara autoceste u ovome dijelu Europe.
Naime, imamo izgrađenih tek oko 220 kilometara autoceste. Što se gradi, gdje se gradi i zašto nemamo više autocesta?
Bosna i Hercegovina je od posebne cestarine za gradnju autocesta i rekonstrukciju ostalih cesta, koja se naplaćuje po litri goriva za 14 godina prikupila oko tri milijarde maraka, ali je do sada uspjela završiti tek nešto više od 220 kilometara nepovezanih autocesta, većim dijelom iz kredita.
Najznačajniji projekt, Koridor Vc gradi se pune 23 godine. Za izgradnju nove dionice koridora ovih dana potpisan je još jedan sporazum o kreditu, izvještava BHRT.
Petnaest kilometara autoceste i dvije petlje Mostar jug, Mostar sjever, ukupna vrijednost 110 milijuna eura, kredit je 15 godina, grace razdoblje četiri godine, izjavio je ministar financija u Vijeću ministara BiH Srđan Amidžić.
Konkretno, projekt je u vrijednosti od 220 milijuna. Od danas, prva polovina je na raspolaganju. EBRD je započeo financiranje ovog koridora u 2008. godini i od tada je banka financirala preko jedne milijarde, objašnjava direktorica EBRD-a za infrastrukturu u BiH Susan Goransson.
S druge strane, u Republici Srpskoj otvaranje novih kilometara autoceste očekuje se krajem 2025. godine. U ovom entitetu do sada je izgrađeno 112 kilometara autoceste. Trenutno je aktivno pet projekata, kažu u Autoputevima Republike Srpske.
Na svim nisu otvoreni radovi i nisu to sve gradilišta, gradilišta su na dionici autoceste od Bijeljine do Rače, Koridor Vc na dobojskoj zaobilaznici i pripremni radovi na dionici autoceste od Vukosavlja do Brčkog. Radimo i na pripremi otvaranja gradilišta i potpisivanja ugovora od Bijeljine do Brčkog i ugovora o koncesiji Banja Luka – Prijedor, gdje se izvode radovi na prvih sedam kilometara, rekao je direktor JP Autoputevi RS-a Nedeljko Ćorić, javlja BHRT.
Upravo je dionica autoceste Sarajevo – Beograd od Bijeljine prema Rači, koju većim dijelom finan ira Srbija, bila jedno od najaktivnijih gradilišta ove godine.
Radovi su krenuli i u punom su jeku, napreduju, koliko sam upućen trasa je probijena do Rače i radi se neki drugi sloj. Mještani, kao što ste rekli, nisu vjerovali da će sve ovo biti realizirano, ali radovi napreduju, ističe Dušan Bobić iz sela Batković kod Bijeljine.
Radi se drugi sloj od Šumarića prema Batkoviću, druga ekipa ide prema Velinom selu i Brocu, ide dobro. Završena je i eksproprijacija, kuće su srušene, nesmetano se radi sve što je predviđeno, tako se i nastavlja i radi se, govori Predrag Spasojević iz sela Velika Obarska kod Bijeljine.
Kao dio šire mreže autocesta omogućit će bolje povezivanje mreže autocesta unutar Republike Srpske i same Bosne i Hercegovine, ova dionica će rasteretiti Bijeljinu od tranzitnog prometa, smatra šef ureda gradonačelnika Bijeljine Milan Lazarević.
Pored malog broja izgrađenih kilometara u odnosu na regiju, još jedan od problema Bosne i Hercegovine je što su sve izgrađene dionice nepovezane, pa je prava svrha autoceste – povezivanje gradova i dijelova zemlje, samo parcijalno ispunjena, zaključuje BHRT.
jabuka.tv