Trend odlaska profesionalnih vozača iz Bosne i Hercegovine je nastavljen i trenutno našim putevima kamione vozi 70 posto umirovljenika, rekao je za “Nezavisne” Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prijevoznika za međunarodni i unutarnji transport RS.
On je istakao da sve više mladih vozača odlazi iz Bosne i Hercegovine i da se to nije nimalo smanjilo u odnosu na prethodni period.
“Ne znamo što nas očekuje u budućnosti, ali ovo sigurno nije dobro za prijevoznike, jer uskoro neće biti nikog da vozi”, kazao je Grbić.
Ševal Kovačević, sudski vještak saobraćajne struke, naveo je da nije uređena politika obrazovanja profesionalnih vozača kroz sistem obrazovanja te osposobljavanja i edukacije.
“Postavili su i gotovo nemoguće uvjete da mlad čovjek dođe do ovih kategorija. Kada masovno odlaze ljudi iz BiH, tako i vozači, mi nemamo odmjerenu politiku da je slijedimo i radimo kako bi se popravilo stanje, ne samo u ovoj oblasti, nego uopće. Kada su u pitanju umirovljenici za volanom, tu su i motoričke sposobnosti, biološki sat kuca i godine čine svoje. Ipak, što se tiče nekog drastičnog ugrožavanja prometa, mislim da nema neke opasnosti, jer ljudi zrelijih godina više pažnje posvećuju u prometu”, naglasio je Kovačević.
Prijevoznici se zbog velike inflacije suočavaju s mnogobrojnim problemima.
“Poskupljenje goriva je veoma utijecalo na rad naših poduzeća, jer ne možemo podići cijenu prijevoza i sve dodatne troškove plaćamo mi”, kazao je Grbić.
On kaže da prijevoznici iz Republike Srpske i dalje imaju problem s licencama koje im izdaje Ministarstvo prometa i veza RS, a ne priznaje Ministarstvo komunikacija i transporta BiH.
“Prijevoznici iz Republike Srpske se susreću s problemima na granici i to uglavnom na graničnim prelazima i putevima koji su u Federaciji BiH. Tamo ih kontroliraju inspektori i, ako ustanove da su kod vozača licence koje izdaje Ministarstvo prometa i veza RS, daju im rješenja o kažnjavanju u kojima stoji da u roku od 60 dana moraju izvaditi licence koje izdaje državno ministarstvo. Mi smo nekoliko puta komunicirali s predstavnicima Ministarstva prometa i veza RS i imamo njihovu punu podršku. Ovo što oni rade je potpuno nelegalno, jer su naše licence validne”, ističe Grbić.
Na pitanje da li su prijevoznicima koji su zaustavljeni od strane inspektora Ministarstva komunikacija i transporta, a koji nisu verificiral licence u Sarajevu napisane kazne i zabranjen međunarodni transport, Grbić odgovara da nitko od prijevoznika iz Srpske nije platio kaznu i da normalno radi.
“To je više vid zastrašivanja kako bi prijevoznici iz Republike Srpske otišli u Sarajevo da izvade licence. Niko od prijevoznika nije platio nikakvu kaznu, naprotiv, tko se god nama obrati, mi im kažemo da imamo podršku Ministarstva prometa i veza RS i da ne treba plaćati kazne. Oni normalno rade i putuju”, naglasio je Grbić.
Za “Nezavisne” su ranije iz Ministarstva komunikacija i transporta BiH rekli da oni ne vide ništa sporno te da, prema Zakonu o međunarodnom i međuentitetskom drumskom prijevozu, domaći prijevoznik može obavljati međunarodni prijevoz ako posjeduje licencu za obavljanje te vrste djelatnosti koju izdaje ovo ministarstvo.
“Županijske licence i licence izdate od strane entiteta Republike Srpske važe za promet unutar Bosne i Hercegovine. Također, potrebno je istaći da licence za obavljanje međunarodnog transporta koje je izdalo naše ministarstvo imaju rok važenja 10 godina”, naveli su ranije iz Ministarstva komunikacija i transporta BiH.
Ipak, iz Ministarstva prometai veza ranije su naveli da prema važećem zaključku Savjeta ministara BiH, entitetske licence za obavljanje međunarodnog drumskog prevoza putnika i robe važe u međunarodnom drumskom saobraćaju.
“Vlada RS će, zajedno sa prijevoznicima, kao i dosad, poduzimati sve neophodne aktivnosti iz svoje nadležnosti kako bi osigurali nesmetanu primjenu licenci koje su izdali i zaštitili prijevoznike iz RS u obavljanju njihove djelatnosti”, zaključili su iz republičkog ministarstva.