Oko 754 milijuna odraslih ljudi širom svijeta je nepismeno

admin
0 0
Read Time:1 Minute, 51 Second
Oko 754 milijuna odraslih ljudi širom svijeta, od kojih su dvije trećine žene, nepismene su, a 250 milijuna djece ne može steći osnovne vještine pismenosti.
Odlukom Organizacije Ujedinjenih naroda za obrazovanje, znanost i kulturu (UNESCO), 8. rujan se obilježava kao “Međunarodni dan pismenosti” svake godine od 1967. godine. Naglašavajući da je pismenost temeljno pitanje ljudskih prava tijekom dana, UNESCO skreće pažnju na važnost pismenosti za promicanje međusobnog razumijevanja, društvenog sklada i mira.
Prema podacima UNESCO-a, dok je 1979. godine stopa pismenosti u svijetu bila 68 posto, danas se procjenjuje da je više od 86 posto svjetske populacije pismeno. Uprkos stalnom napretku postignutom u razini pismenosti širom svijeta u posljednjih 50 godina, došlo je do pada razine pismenosti zbog ograničenja pristupa obrazovanju tijekom pandemije COVID-19.
Danas, 250 milijuna djece i mladih još uvijek ne pohađa školu, a 754 milijuna odraslih nema osnovne vještine pismenosti. Osim toga, milijuni djece se bore da postignu osnovne nivoe znanja u čitanju, pisanju i matematici. 2/3 nepismenih žene.
Gotovo dvije trećine od 754 milijuna nepismenih odraslih osoba širom svijeta su žene. Otkriveno je da dok je stopa pismenosti za muškarce od 15 i više godina bila 90 posto, ova stopa je bila 82,7 posto za žene. Ova nejednakost je još izraženija u nerazvijenim zemljama, gdje se od žena često očekuje da ostanu kod kuće i brinu o kući i djeci, dok muškarci idu na posao. U razvijenim zemljama se čini da je razlika između spolova mnogo manja.
Zemlje s najnižom pismenošću nalaze se u Južnoj Aziji, Zapadnoj Aziji i Podsaharskoj Africi, koje su također među najsiromašnijim zemljama svijeta.
Finska, Grenland, Luksemburg i Norveška su među zemljama čija je stopa pismenosti dostigla 100 posto. U skladu sa “Ciljevima održivog razvoja” Ujedinjenih nacija (UN), cilj je da cijeli svijet bude pismen do 2030. godine.
Mijenja se definicija ”biti pismen” U svijetu digitalizacije mijenja se i definicija “biti pismen”.
UNICEF navodi da bi trebalo više pažnje posvetiti digitalnoj pismenosti djece. Digitalni svijet otvara put obrazovanju, posebno za djecu koja su pogođena ratom, sukobima ili katastrofama, ili koja ne mogu ići u školu jer su siromašna ili invalidna. UNESCO ima za cilj da poveća broj mladih i odraslih sa vještinama digitalne pismenosti do 2030. godine.
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Next Post

Medvjed napao čovjeka na Plitvičkim jezerima

U petak navečer na području Plitvičkih jezera medvjed je napao čovjeka, ekskluzivno doznaje portal Lika online. Ravnateljica Opće bolnice Gospić, Sandra Ćubelić, potvrdila im je kako je u tu ustanovu zaprimljen pacijent s ozljedama koje se tretiraju kao lakše tjelesne. Iako su napadi medvjeda izuzetno rijetki, oni su potencijalno opasni, […]

Pretplatite se