REZULTATI ISTRAŽIVANJA ZA BiH Učenici i dalje ispod međunarodnog prosjeka u znanju matematike i prirodnih znanosti

admin
0 0
Read Time:3 Minute, 15 Second

Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje objavila je danas, 4. 12. 2024., u 11 sati rezultate i preporuke međunarodnog istraživanja TIMSS 2023 za Bosnu i Hercegovinu.

TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) je međunarodno istraživanje trendova u znanju matematike i prirodnih znanosti, koje pruža podatke o učeničkim postignućima iz spomenutih oblasti, kao i elementima koji na njih utječu, navodi se u priopćenju Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje.

Učenici iz Bosne i Hercegovine, u istraživanju TIMSS, sudjeluju po treći put, nažalost, ne u kontinuitetu.

Prvi put, 2007. godine, u istraživanju su sudjelovali učenici osmih razreda osnovne škole, a rezultati koje su ostvarili bili su ispod međunarodnog prosjeka.

Drugi put, 2019. godine, u istraživanju su sudjelovali učenici četvrtih razreda osnovne škole, a ostvareni rezultati pokazali su kako 24% testiranih učenika ne može doseći čak ni nisku razinu postignuća u oblasti matematike te kako samo 1% učenika, ili svaki stoti, ostvaruje rezultat u naprednoj referentnoj vrijednosti iz matematike i prirodnih znanosti!

Najnovije istraživanje: Ispod međunarodnog prosjeka

Treći put, 2023. godine istraživanje je u Bosni i Hercegovini provedeno na uzorku od 3391 učenika četvrtih razreda iz 120 osnovnih škola. Slično prethodnim istraživanjima, i ovaj put rezultati pokazuju kako su postignuća učenika iz Bosne i Hercegovine ispod međunarodnog prosjeka.

Učenici 4. razreda u BiH su na testu iz matematike ostvarili 447 bodova, a na testu iz prirodnih znanosti  448 bodova. Postignuće ostvareno na oba testa pozicionira BiH ispod prosjeka TIMSS skale koji iznosi 503 boda za matematiku i 494 bodova za prirodne znanosti i razlika u odnosu na prosjek je statistički značajna.

Djevojčice bolje od dječaka u prirodnim znanostima, a dječaci bolji od djevojčica u matematici

U Bosni i Hercegovini djevojčice ostvaruju bolja prosječna postignuća iz prirodnih znanosti od dječaka i razlika u postignućima je statistički značajna, dok na međunarodnoj razini, djevojčice ostvaruju bolja prosječna postignuća iz prirodnih znanosti od dječaka, ali razlika nije statistički značajna.

U Bosni i Hercegovini dječaci ostvaruju bolja prosječna postignuća iz matematike, ali razlika nije statistički značajna, dok na međunarodnoj razini, dječaci ostvaruju bolja prosječna postignuća iz matematike i razlika je statistički značajna.

Rezultati TIMSS 2023 opet su pokazali kako samo 1% učenika, ili svaki stoti, ostvaruje rezultat u naprednoj referentnoj vrijednosti iz matematike.

Učenici svih zemalja iz okruženja ostvaruju bolja postignuća iz matematike – Kosovo 451, Sjeverna Makedonija 474, Crna Gora 477, s tim da su učenici Albanije 512, Slovenije 514 i Srbije 523 iznad prosjeka TIMSS skale. Učenici Bosne i Hercegovine ostvaruju nešto bolja prosječna postignuća iz prirodnih znanosti od učenika prethodno nabrojenih zemalja, s izuzetkom Srbije 510 i Slovenije 526 čiji učenici ostvaruju rezultate iznad prosjeka TIMSS skale i u prirodnim znanostima. Kao i u prethodnim ciklusima TIMSS istraživanja, najbolja postignuća iz matematike i prirodnih znanosti ostvarile su zemlje dalekog istoka. Učenici iz Singapura ostvaruju čak 615 bodova na testu iz matematike te 607 bodova na testu iz prirodnih znanosti.

Nisu sudjelovali ŽZH i Republika Srpska

Istraživanje TIMSS 2023 pruža nam priliku za dublji uvid u razine postignuća naših učenika, kao i u kontekstualne okvire koji na ta postignuća utječu – od stavova učenika prema učenju, preko podrške kućnog okruženja, do dostupnih resursa i kvalitete nastavnog procesa u školama. Bitno je napomenuti kako je istraživanje TIMSS 2023 provedeno bez sudjelovanja Republike Srpske i Županije Zapadnohercegovačke, zbog čega rezultati naših učenika nisu zabilježeni u međunarodnim trendovima. Trend će moći pratiti samo one nadležne obrazovne vlasti čiji su učenici sudjelovali u zadnja dva ciklusa TIMSS istraživanja.

Rezultati i preporuke istraživanja bit će, kao i dosad, distribuirane svim razinama obrazovnih vlasti u zemlji kako bi se poduzeli konkretni koraci na unaprjeđenju kvalitete obrazovanja i ubrzavanju kurikularne reforme.

Samo uz prilagodbu obrazovnih sustava funkcionalnim znanjima, vještinama i kompetencijama, uz praćenje trendova postignuća učenika na globalnoj razini – možemo omogućiti našoj djeci da ne zaostaju za svojim vršnjacima u drugim zemljama te da bude kompetentni na tržištu rada, priopćeno je iz Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje.

 

 

Hercegovina.info

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Next Post

Zrinjski slavio na Mokrom Docu i učvrstio se na prvom mjestu

Hercegovački susret u okviru 16. kola Premijer lige Bosne i Hercegovine odigran večeras na Mokrom Docu između Posušja i Zrinjskog pripao je Mostarcima koji su slavili rezultatom 1:2. Strijelci za momčad Maria Ivankovića večeras su bili Mario Ćuže (14.) i Nardin Mulahusejnović (66.), dok je pogodak za domaće postigao Gabrijel […]

Pretplatite se