Osim potpisivanja ugovora za poddionice južno od Mostara, aktivno se vrše pripreme i za nastavak gradnje koridora Vc sjeverno od grada na Neretvi u smjeru Sarajeva, a u tom procesu u fokusu su dvije najzahtjevnije dionice – tunel Prenj i Mostar sjever – Mostar jug – koje bi, u skladu s najavama nadležnih, trebale biti ugovorene na proljeće, prenosi ljportal.com. Na sjevernom dijelu se, pak, aktivno radi na prostoru Zeničko-dobojske županije, a predviđeni rok je kraj 2026. godine, kada bi Federacija okončala svoj dio posla od Bradine na jugu do Svilaja na sjeveru. Istodobno, kada govorimo o prostoru Hercegovine, već su počeli pripremni radovi na tunelu Kvanj, uskoro se očekuje potpisivanje ugovora za poddionicu od Mostara do Bune, dok bi početkom iduće godine u privremenu funkciju trebala biti stavljena i dionica Buna Počitelj, koja je već ranije izgrađena.
Dinamika radova
Direktor Javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH Denis Lasić se tijekom gostovanja na RTV-u Herceg Bosne osvrnuo na godinu koja je na izmaku, kazavši kako je bila puna izazova, ali su izrazito zadovoljni svime što je postignuto.
– Mnogo je projekata koji se završavaju, neki su završeni, a neke smo i otvorili. Mnogo je projekata u pripremi, neki su potpisani… Kada uzmemo sve u obzir, izrazito smo zadovoljni – naglasio je Lasić. Osvrnuo se na otvaranje mosta Hercegovina u sklopu poddionice Počitelj – Zvirovići, kazavši kako je riječ o iznimno važnom projektu, a i sam objekt je najviši most na cijelom koridoru te su izrazito ponosni na izvođače, graditelje te sve koji su sudjelovali u projektu. No, uskoro slijedi još dobrih vijesti. Naime, Lasić je potvrdio kako je namjera da se početkom iduće godine privremeno stavi u funkciju poddionica Buna – Počitelj, dužine 7,2 kilometra, objasnivši kako to još neće biti pravi ulaz na autocestu, ali će se građanima dati mogućnost korištenja.
Komentirajući ukupnu dinamiku gradnje, Lasić je osobito uputio na činjenicu da u ovom trenutku imaju više od 50 kilometara aktivnih gradilišta. To su ponajprije područja Poprikuše – Nemila, Medakovo Ozimice, Vranduk – Ponirak, Ponirak – Vraca, kao i nedavno potpisani tunel Kvanj, gdje su već počeli pripremni radovi. Direktor Autocesta je objasnio kako dinamika ovisi o nizu čimbenika, prije svih, o kreditnim sredstvima, ali je poručio kako je dobro da se u svakom dijelu Federacije koridor radi u cilju da ga se što prije stavi u što funkcionalniju cjelinu.
– Zadovoljni smo, pogotovo što smo “probudili” radove, ubrzali ih, mnoge vratili na pravi put – poručio je Lasić.
Komentirajući ukupnu dinamiku gradnje, Lasić je osobito uputio na činjenicu da u ovom trenutku imaju više od 50 kilometara aktivnih gradilišta
Lasić je potvrdio kako je plan da se tunel Prenj, kao i dionica Mostar sjever – Mostar jug, ugovori na proljeće
DENIS LASIĆ: “Mnogo je projekata koji se završavaju, neki su završeni, a neke smo i otvorili. Mnogo je projekata u pripremi, neki su potpisani… Kada uzmemo sve u obzir, izrazito smo zadovoljni… Zadovoljni smo, pogotovo što smo ‘probudili’ radove, ubrzali ih, mnoge vratili na pravi put”
U kontekstu rokova cilj je da se sjeverni dio koridora završi do konca 2026., dok je na jugu cilj što prije ugovoriti tunel Prenj kao najsloženiji građevinski objekt na cjelokupnom koridoru, a u tom smislu rok za izgradnju cijelog koridora je 2030. godina. Tunel Prenj ističe se svojom kompleksnošću uslijed iznimno zahtjevnog terena. Cilj je probiti planinski masiv između Mostara i Konjica, u znatnoj mjeri skratiti vrijeme putovanja, istodobno podignuti i razinu sigurnosti prometa, a svojom dužinom od 10,9 kilometara tunel Prenj će biti 9. tunel u Europi odnosno 30. u svijetu po kilometraži.
Ugovaranje
Ovaj projekt, baš kao i dionica Mostar sjever – Mostar jug, koja se također ističe svojom složenošću, bit će, najavio je Lasić, ugovoren na proljeće. Prema idejnom projektu, dionica autoceste Mostar sjever – Mostar jug, dužine 14,2 kilometra, počinje petljom Mostar sjever i završava petljom Mostar jug. Predviđeno je da se grade sljedeći objekti: pet tunela ukupne dužine 5833 metra, deset vijadukata/ mostova ukupne dužine 1640 metara te otvorene trase 6727 metara. Radit će se o iznimno zahtjevnoj dionici u smislu geografske pozicije i terena, odmah nakon kolosalnog tunela Prenj, koji će biti najsloženiji infrastrukturni projekt u Bosni i Hercegovini.
Lasić je komentirao i pitanje elektroničke naplate cestarine, naglasivši kako su svakom korisniku TAG uređaja omogućili u Federaciji BiH i u Republici Hrvatskoj mogućnost plaćanja istim TAG uređajem. Isto rješenje funkcionira i s Republikom Srpskom, dok su u završnim pregovorima sa Srbijom o istoj temi.