Sve je manje povlastica za vlasnike električnih automobila, a time jenjava i interes.
Cijena električnih automobila se još nije ni približila ekvivalentnim modelima s konvencionalnim pogonom, a istovremeno je sve više država koje umanjuju ili čak ukidaju povlastice za vlasnike elektrificiranih vozila. Sve se to odrazilo i na tržište novih automobilagdje elektrificirana vozila čine značajan udio u prodaji.
O Norveškoj čije se gospodarstvo uvelike oslanja na crpljenje nafte i plina najčešće slušamo kao pozitivnom i najekstremnijem primjeru prihvaćanja električnih automobila. Snažni poticaji i olakšice učinili su svoje pa su Norvežani doista kupovali uglavnom električne automobile.
Naglašavamo kupovali, jer se u siječnjudogodio svojevrsni reset. Naime, nakon što je država ukinula brojne pogodnosti za vlasnike električnih automobila njihova prodaja je s prosinačkih 39.107 primjeraka pala na tek 1860, što je pad od čak 95 posto.
Ipak treba biti fer, pa siječanj usporediti sa siječnjem, a to znači da je pad prodaje iznosio 76.6 posto, a udio automobila s nultom emisijom pao je s 83.7 na 66.5 posto. Istovremeno se udio dizelaša značajno povećao, s 2.7 na 7.6 posto, podaci su norveškog OFV-a.
Slični scenarij dogodio se i u Njemačkoj. Ekološka osviještenost i tamo je isparila, a financijska korist ipak ostala u fokusu. Toliko o tome kako samo na Balkanu ljudi ne mare za ekologiju i govore isključivo jezikom novca. Uglavnom, prodaja je uslijed pada iznosa subvencija pala za oko 80 posto u odnosu na mjesec prije, na 18.136 električnih automobila.
Realnija pak usporedba s istim razdobljem lani kaže kako je prodaja električnih automobila pala za 13 posto, podaci su njemačkog KBA. Prodaja plug-in hibrida je uslijed ukidanja povlastica pala za čak 53 posto, na 8850 primjeraka. Prodaja benzinaca je, istina, porasla (+3.5 %), ali to nije bilo dovoljno da se akumulira pad prodaje elektrificiranih vozila. Na koncu je njemačko tržište siječanjskom prodajom od 179.247 automobila zabilježilo pad od 2.6 posto.
VDA procjenjuje kako će ove godine prodaja električnih automobila ipak biti u porastu, i to za oko 8 posto s ukupno 765.000 prodanih primjeraka. Istovremeno, očekuje se pad prodaje plug-in hibrida za 30 posto na 255.000 primjeraka, prenose njemački mediji.
Nakon poražavajućih siječanjskih rezultata mnogi se pitaju što će se dalje događati i hoće li Europa uopće spremna dočekati ukidanje prodaje vozila na fosilna goriva koje je sad i zakonski terminski određeno.
Brojni su scenariji mogući, a onaj najvjerojatniji je da će jednostavno ponuda automobila s klasičnim pogonom iščeznuti. A što se tiče troškova vlasništva, izgledno je kako će oni rasti, čak i za vlasnike električnih vozila.
Smanjenjem udjela klasičnih automobila na europskim cestama past će prodaja benzina i dizela, ali i slijevanje novaca u državnu kasu. Netko mora održavati ceste, a to jednostavno mora biti narod. Vozi li na benzin ili struju za državu je svejedno, znat će kako izvući potreban novac.