Hrana poskupjela za 22 posto u godini dana

admin
0 0
Read Time:3 Minute, 23 Second

Jedini pad cijena zabilježen je u odjeljku odjeće i obuće, i to u prosjeku za 2,9 posto, stoji u posljednjim podacima Agencije za statistiku BiH.

Gotovo je nemoguće izdvojiti proizvode i usluge čije cijene posljednju godinu dana nisu rasle. U godini dana, prema posljednjim službenim statistikama, cijene su više za 14,1 posto, piše Večernji list BiH.
Prosječan rast

Cijene su u siječnju 2023. u odnosu na isti mjesec prethodne godine bile više za 14,1%. Prosječni rast cijena zabilježen je u odjeljcima hrane i bezalkoholnih napitaka za 22%, alkoholnih pića i duhana za 3%, stanovanja i režijskih izdataka za 15,6%, namještaja, kućanskih uređaja i redovitog održavanja kuće za 12,9%, zdravstva za 2,3%, prijevoza za 15,7%, komunikacije za 1%, rekreacije i kulture za 9,5%, obrazovanja za 2,6%, restorana i hotela za 10,1% te ostalih dobara i usluga za 8,8%.
Jedini pad cijena zabilježen je u odjeljku odjeće i obuće, i to u prosjeku za 2,9 posto, stoji u posljednjim podacima Agencije za statistiku BiH. Budući da su najviše poskupjeli hrana i piće, provjerili smo za koliko su cijene određenih proizvoda rasle. Kilogram riže u godini dana skuplji je za 0,90 KM. Za kruh od pšeničnog brašna izdvaja se 0,60 KM više, kilogram pšeničnog bijelog brašna 0,40 KM više.

Znatno više novca u odnosu na već navedene proizvode izdvajalo se za meso. Kilogram junetine bez kosti u godini dana poskupio je za 3,90 KM, dok se za kilogram svinjetine s kostima prosječno izdvajalo 2,30 KM više.
Službena statistika zabilježila je da je kilogram piletine u prosjeku skuplji za 1,20 KM. Svježa pastrva je s 10 KM poskupjela na 11,60 KM, što znači da je za istu količinu te vrste ribe u godini dana bilo potrebno izdvojiti 1,60 KM više. Situacija nije bolja ni s mlijekom u tetrapaku, sirom, maslacem, margarinom, uljem ni kavom. Naime, litra mlijeka u tetrapaku u prosjeku je, stoji u podacima, skuplja za 1 KM, kilogram tvrdokornog sira za 4,30 KM, kilogram maslaca za 7 KM, kilogram margarina za 1,20 KM, dok se za litru ulja u prosjeku izdvajalo 0,60 KM više, a za kilogram mljevene kave 2 KM više. I kod banana, jabuka, crnog luka, graha… također je zabilježen rast cijena. I oni koji se griju na drva ili ugljen, a takvih je u BiH ponajviše, osjetili su značajan rast cijena ogrjeva. Za kubni metar ogrjevnog drva izdvajalo se 21,10 KM više, a za tonu ugljena čak 43,70 KM više. I tako, dok se iz dana u dan bilježi rast cijena osnovnih životnih namirnica, ali i većine drugih proizvoda te usluga, u svijetu je u prošlom mjesecu došlo do blagog pada cijena. Neke blage, ali ipak pozitivne promjene zabilježene su i u BiH, što je za Fenu potvrdila Murisa Marić, izvršna direktorica Udruge za zaštitu potrošača “DON” Prijedor.
Blagi pad
– Na policama bilježimo blagi pad cijene jestivog ulja, što svakako ohrabruje da i drugi proizvodi mogu i trebaju imati znatno nižu cijenu. No, s druge strane, opravdan je strah kod građana od novih poskupljenja jer do sada ni jedna vlada u BiH nije donijela mjere u vezi s ublažavanjem krize i naglim porastom inflacije – objašnjava Marić. Prognoze nisu ohrabrujuće, prema njezinim riječima, jer će, kaže, sjetva ponovno biti znatno skuplja, a svjedoci smo da se u BiH proizvodi malo hrane, većina je iz uvoza. Na pitanje mijenjaju li se potrošačke navike zbog svakodnevnih poskupljenja, kupuju li manje i okreću li se jeftinijim proizvodima, Marić odgovara kako se u BiH već odavno ne gleda na kvalitetu, nego se kupuje ono što je dostupno i pristupačno građanima BiH. – Može li obitelj koja živi od mirovine ili najniže plaće razmišljati o kvaliteti ili je važno samo kako preživjeti mjesec i da ne uđe u dužničko ropstvo? Sada se kupuje na sniženjima, u trgovinu se ide s popisom, i to samo onih nužnih artikala koji nedostaju te uz prateće akcije i sniženja hrane koje nude trgovački centri svaki tjedan- kazala je među ostalim, Marić.

Vecernji.ba

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Next Post

Stiže nova i značajno bolja verzija ChatGPT-a

Najpopularniji chatbot uskoro bi trebao dobiti novu verziju koja će na temelju tekstualnih upisa moći stvarati videozapise. Nakon predstavljanja chatbota ChatGPT krajem studenog prošle godine, počela je AI utrka među brojnim tehnološkim tvrtkama. Prve konkretne poteze povukli su Microsoft i Google, ali i npr. Snap te su mnoge kompanije naglasile […]

Pretplatite se