Europska komisija je u okviru zakonodavnog paketa o cestovnoj sigurnosti predložila uvođenje jedinstvene digitalne vozačke dozvole u EU i nova pravila koja će olakšati naplatu prometnih kazni počinjenih u zemljama članicama, kao i oduzimanje vozačkih dozvola.
Europa bi trebala u procesu digitalizacije dobiti prvu digitalnu vozačku u svijetu. Na taj način će se stvoriti jedinstvena baza podataka koja će olakšati posao policajcima. “Vaše vozačke dozvole bile bi na vašim telefonima ili na drugim digitalnim uređajima iako biste i dalje mogli zatražiti i fizičku vozačku dozvolu, ako tako preferirate”, objasnila je povjerenica za promet Europske komisije Adina Valean.
Mladi vozači mogli bi na probni rok nakon položenog vozačkog ispita, a uvela bi se i nulta stopa tolerancije na vožnju pod utjecajem alkohola. Unatoč tome što se statistika u Hrvatskoj popravila, u Europi vozači mlađi od 30 godina još sudjeluju u dva od pet smrtonosnih sudara.
“Mislim da se ništa posebno neće promijeniti. Izgledat će kao i do sada, samo što neće smjeti voziti pod utjecajem alkohola i morat će se pridržavati brzine kao i do sada. Mislim da neće biti velikih promjena što se tiče mladih vozača”, kazao je za HRT instruktor vožnje A i B kategorije Krunoslav Antonić.
Promjena pravila o kaznama odnosit će se na sve vozače. Policije zemalja članica Europske unije će moći vidjeti baze podataka o vozačima u bilo kojoj drugoj članici. Do sada su sve policije u Europskoj uniji mogle vidjeti ako ste kažnjeni zbog prebrze vožnje ili vožnje pod utjecajem alkohola, a Europska komisija to planira proširiti.
Tako će svaki policajac uz prethodno navedene prekršaje moći vidjeti i ako napravite jedan od sljedećih prekršaja:
1. neodržavanje dovoljnog razmaka između vozila
2. opasno pretjecanje;
3. opasno parkiranje;
4. prelazak preko jedne ili više punih crta;
5. vožnja u pogrešnom smjeru;
6. nepoštovanje pravila o oslobađanju koridora.
Promjene će se odnositi i na oduzimanje vozačke. Ako bilo gdje u Europi počinite teški prometni prekršaj, mogli biste ostati bez vozačke, a onda ju više ne biste mogli izvaditi ni kod kuće ni u bilo kojoj državi članici.
“Primjerice, kada njemačka policija utvrdi određeni prekršaj i počinitelja, a ta osoba nije dostupna, koristit će određene podatke putem suradnje s policijom naše države i na takav način, naravno uz ovlasti, koristiti podatke i poduzeti određene mjere odnosno izvršiti sankciju te čak, ako je potrebno, oduzeti vozačku”, naveo je pomoćnik glavnog tajnika HAK-a Sinan Alispahić.
Analitičari predviđaju kako neće proći previše vremena prije nego što se krene u implementaciju ovog zakona, prenosi Index. Europa je postavila cilj da do 2025. godine na cestama ne raste broj poginulih.