Foto:Pixabay.com
Na najpopularnijoj društvenoj mreži na svijetu vrebaju razne opasnosti te korisnici uvijek trebaju biti oprezni prilikom klikanja na poveznice, komunikacije s nepoznatim osobama, a pogotovo dogovaranjem kupovine i prodaje, i preko Facebooka i općenito na internetu. Jedna od prevara koja je ranije bila česta, a pokazala se prilično učinkovitom odnosi se na lažne informacije o nečijoj smrti.
Takve se poveznice s naslovima poput “vidi ko je umro” ili “nećeš vjerovati ko je umro” objavljuju kao statusi ili se šire u privatnim porukama, a kako se u njima ne spominje ko je umro, korisnici često niti ne razmišljajući klikaju na njih i tada počinju njihovi problemi jer se na takav način šire virusi, može doći do prevare, krađe podataka i slično.
Takva je prevara ponovno aktualna na Facebooku i trenutno su na udaru australski korisnici, no svakako treba biti oprezan u slučaju da se slične poveznice počnu širiti i širom Facebooka.
Nakon što korisnici na Messengeru dobiju poruku “vidi ko je umro”, potrebno je kliknuti na poveznicu na stranicu na kojoj se navodi da, ako želite pročitati vijest, potrebno je upisati svoje korisničko ime i lozinku s Facebooka. Time ih, naravno, predajete prevarantima, a u istom trenutku korisnici koji upišu te podatke odjavljuju se s Facebooka i više nemaju pristup svom profilu. Također, time dolazi i do preuzimanja malicioznog programa koji može pratiti korisnike i krasti njihove osjetljive podatke.
Problem zbog kojeg je ova prevara uvjerljiva jest u tome što, nakon što neko nasjedne na nju, ista se poruka šalje preko Messengera osobama s njihove liste kontakata, pa oni neoprezniji primatelji neće niti razmišljati o potencijalnim opasnostima jer im poruke dolaze od prijatelja ili rodbine.
Ono što korisnici trebaju znati je da nikada ne smiju upisivati svoje podatke s Facebooka kako bi pročitali neku vijest koju su dobili preko poveznice te trebaju dobro promisliti prije nego što otvore takve poveznice. Ova pravila ne vrijede samo za Facebook, već i za sve servise, platforme i slično koje koristite na internetu. Oprez uvijek mora biti prisutan, a pogotovo u situacijama u kojima morate upisivati svoje osobne podatke, upozorava Tech Times.