Sagorijevanje fosilnih goriva odgovorno je za oko tri četvrtine antropogenih emisija stakleničkih plinova.
Iako je pandemija bolesti COVID-19 usporila svjetsko gospodarstvo i, posljedično, smanjila emisije stakleničkih plinova u 2020. godini, svijet je nastavio put prema porastu temperature iznad 3 °C do kraja stoljeća. Prema izvješću Programa za okoliš Ujedinjenih naroda, bez značajne promjene ponašanja na svim razinama, od državne i institucionalne do osobne i lokalne, cilj Pariškog sporazuma za zadržavanje porasta temperature ispod 2 °C, s ciljem od 1,5 °C do 2100. godine, ostaje nedostižan, uz katastrofalne posljedice za čovječanstvo i svijet kakav poznajemo.
Akumulacija antropogenih emisija stakleničkih plinova glavni je razlog klimatskih ekstrema kojima svjedočimo posljednjih godina. Sagorijevanje fosilnih goriva odgovorno je za oko tri četvrtine antropogenih emisija stakleničkih plinova.
Međunarodna agencija za energiju (International Energy Agency) ističe da su u 2021. godini emisije stakleničkih plinova iz energetskog sektora porasle za gotovo 2,1 Gt u odnosu na emisije iz 2020. godine. Takav godišnji porast emisija stakleničkih plinova nije zabilježen od 2010. godine i vraća emisije iz 2021. godine na razinu emisija prije pandemije u 2019. godini. Unatoč mjerama energetske učinkovitosti i sve većem udjelu energije iz obnovljivih izvora, geopolitička situacija i nepovoljne vremenske prilike dovele su do sagorijevanja većih količina ugljena.
Prometni sektor sudjeluje s oko 20% u potrošnji ukupne primarne energije EU. Pri tome 98% od ukupnog utroška energije u tom sektoru proistječe iz fosilnih goriva. Budući da je promet ujedno i najbrže rastući sektor u pogledu potrošnje energije, on predstavlja jedan od glavnih izvora plinova s učinkom staklenika i uvelike je ovisan o uvozu fosilnih goriva. Stoga je realizacija politike energetske učinkovitosti u tom sektoru opravdana i nužna u cilju postizanja održivog, konkurentnog i modernog sustava.
Prometni sektor treba doprinijeti osiguravanju globalne energetske sigurnosti, povećati kvalitetu radnih mjesta, kao i samih zaposlenika u prometnom sektoru, brinuti se o zaštiti građana u ulozi korisnika i pružatelja prometnih usluga, biti inovativan u podršci realizacije prva dva cilja: mobilnosti i zaštite, povećanjem učinkovitosti i održivosti rastućeg prometnog sektora.