Omogućiti sinergiju poslovne zajednice i kreatora obrazovne politike radi omogućavanja što većem broju mladih ljudi da kroz srednje strukovno zanimanje budu što osposobljeniji za potrebe tržišta rada, kao i spremniji za brze tehnološke promjene, suština je aktivnosti koje se trenutačno provode u Zapadnohercegovačkoj županiji, a na sjednici Skupštine našao se nacrt Zakona o srednjem strukovnom obrazovanju i obuci koji uvodi niz atraktivnih rješenja prilagođenih suvremenim kretanjima u modernim, tržišno orijentiranim ekonomijama zapadnog svijeta.
Također donosi potrebu da, u slučaju kada se praktična nastava izvodi u ustanovi za srednje strukovno obrazovanje i obuku i kod poslovnog subjekta, udio praktične nastave i vježbi kod poslovnog subjekta mora biti najmanje 25 posto, a namjera je i osnivati savjetodavna vijeća u gradovima i općinama koja će pojačavati vezu između ustanove i lokalnog tržišta rada.
Iz kuta učinkovitog odgovora na potrebe tržišta rada osobito su bitni članci nacrta zakona koji definiraju program rada ustanova za srednje strukovno obrazovanje i obuku, kao i stjecanje strukovnih kvalifikacija.
Kada pak govorimo o stjecanju strukovnih kvalifikacija, strukovnim obrazovanjem i obukom, navedeno je, stječu se kompetencije te strukovne kvalifikacije određene razine, obujma, profila i kvalitete te se omogućuje uključivanje na tržište rada ili pak nastavak obrazovanja.
Definirano je da školska godina počinje 1. rujna, a završava 31. kolovoza te ima dva obrazovna razdoblja. Nastavna godina ostvaruje se u pravilu u 175 dana, a za učenike završnih razreda u trajanju od 160 nastavnih dana. Nastavna godina za određenu razinu kvalifikacije kod koje se nastava većim dijelom izvodi u obliku ferijalne prakse, traje najviše 38 tjedana. Tijekom školske godine učenici imaju pravo na zimski, proljetni i ljetni odmor.
U ustanovama za srednje strukovno obrazovanje i obuku praktična nastava i vježbe moraju se izvoditi u kabinetima, radionicama, laboratorijima… Praktična nastava vježbe i ferijalna praksa, pod stručnim nadzorom ustanove, može se izvoditi i kod poslovnog subjekta, a u slučaju kada se praktična nastava i vježbe izvode u ustanovi za srednje strukovno obrazovanje i obuku i kod poslovnog subjekta, udio praktične nastave kod poslovnog subjekta mora biti najmanje 25 posto.