Uprava Volkswagena rekla je da će poništiti dugogodišnji sporazum s predstavnicima radnika u Njemačkoj koji isključuje otkaze do kraja 2029. godine, a na snazi je od 1994. godine.
Iz tvrtke navode da menadžeri vjeruju da brend Volkswagen treba iz temelja restrukturirati i da aktualni napori da se smanji broj radnika programima prijevremenog umirovljenja i otpremnina neće biti dovoljni da se troškovi smanje prema planu.
U aktualnoj se situaciji, bez brzih protumjera, čak više ne može isključiti ni zatvaranje tvornica vozila i komponenti, objavio je VW.
Uprava još nije objavila konkretne brojke koliko bi radnih mjesta u Njemačkoj moglo biti ugašeno, a nije navela ni koje bi tvornice mogle biti zatvorene. Kompanija u Njemačkoj zapošljava približno 120.000 radnika, prenosi Zimohr.
Otkada je osnovana, kompanija nije u Njemačkoj zatvorila nijednu tvornicu, a u svijetu zatvorili su tek pogon u američkom Westmorelandu, i to daleke 1988. godine.
Pored glavne mu tvornice u Wolfsburgu, VW ima tvornice u njemačkim gradovima Hannoveru, Emdenu, Osnabruecku, Braunschweigu, Salzgitteru, Kasselu, Zwickauu, Dresdenu i Chemnitzu.
Iz radničkog vijeća VW-a najavili su borbu protiv planova uprave. U posebnom izdanju RV-ova lista ”Mitbestimmen”, u koje je uvid dobila novinska agencija dpa, čelnica vijeća Daniela Cavallo nazvala ih je napadom na naše zapošljavanje, radna mjesta i kolektivne ugovore.
Donja Saska ima značajan manjinski udio u VW grupi. I vlada u Berlinu i radnici imaju mjesta u nadzornom odboru tvrtke pa bi, ako se udruže, imali većinu.
Europska automobilska industrija nalazi se u ozbiljnoj situaciji. Gospodarsko okruženje dodatno je otežano i novi dobavljači guraju se u Europu, rekao je Blume. Osim toga, Njemačka posebno dodatno zaostaje u konkurentnosti. U takvom okruženju mi kao tvrtka moramo biti dosljedni, poručio je u priopćenju, piše Zimo.hr.
Glavni brend VW godinama se bori s visokim troškovima, a po povratu je daleko zaostajao za ostalim podružnicama VW Grupe kao što su Škoda, SEAT i Audi.
Program smanjenja troškova pokrenut 2023. trebao bi donijeti preokret u Volkswagenu i poboljšati zaradu za 10 milijardi eura do 2026. godine. Međutim, aktualne poslovne poteškoće dodatno su pogoršale situaciju.