Ove su školske godine 4044 djeteta dobila odgodu upisa u prvi razred osnovne škole, izvijestio je Dnevnik Nove TV čija je ekipa prikupila podatke po županijama. Prošle ih je godine bilo 4042.
Razlozi zbog kojih se djetetu odgađa početak osnovnoškolskog obrazovanja su brojni, od zdravstvenih i psihofizičkih do socijalne nezrelosti ili problema s grafomotorikom.
Ne znaju držati olovku u ruci
”Radi se o općoj nezrelosti djece za polazak u školu, ali imamo i zahtjeva roditelja. Radi se o manjem broju u odnosu na mišljenja povjerenstava”, otkrio je Tomislav Đonlić iz Upravnog odjela za prosvjetu Splitsko-dalmatinske županije.
Predsjednica Udruge ravnatelja osnovnih škola Antonija Mirosavljević kaže da se svake godine kod djece vidi sve više problema u nerazvijenoj finoj motorici i grafomotorici. “Učenici ne znaju držati olovku kada dođu u školu, ne znaju pratiti crtu na papiru, ne znaju precrtati nešto s papira”, kazala je.
Zumiraju likove u slikovnici
Na pitanje je li kriva tehnologija, stručnjaci odgovaraju da je to svakako jedan od problema. ”Djeca previše vremena provode pred ekranima. Lica koja svijetle u mraku i famozno plavo svjetlo. Mi se udaljavamo od prirode, mi se udaljavamo iz nekih različitih situacija koje nam stvaraju uvjete za učenje”, kaže izv. prof. dr. sc. Katarina Pavičić Dokoza, ravnateljica poliklinike Suvag.
Mirosavljević je dala zoran primjer kako tehnologija utječe na djecu vrtićke dobi. ”Primjerice, kada djeca u vrtićkoj dobi dobiju slikovnicu, unutar slikovnice pokušaju povećati cvjetić, kao što to rade na mobilnim ekranima”, rekla je.
Pogrešno je djecu učiti općem znanju kao pripremu za školu. Važnije je dijete učiti socijalizaciji, brizi o sebi, naučiti ih put od kuće do škole, kao i da prepoznaju opasnost na cesti, ističe Mirosavljević.