Projekt produbljenja morskog dna kako bi u luci mogli pristati i daleko veći brodovi, vrijedan 17,4 milijuna eura, provela je Lučka uprava Rijeka
Zahvaljujući projektu Lučke uprave Rijeka daleko veći brodovi, sa dubljim gazom, mogu uploviti u riječku luku. Ovih je dana završen projekt pod nazivom ‘Unapređenje infrastrukture luke Rijeka – produbljenje južnog veza na kontejnerskom terminalu Jadranska vrata’ koji je Lučka uprava Rijeka prijavila za sufinanciranje na poziv europskog fonda CEF Blending u okviru Instrumenta za povezivanje Europe. Financiranje im je odobreno 2018., a projekt je vrijedan 17,4 milijuna eura; 20 posto iznosa dobiveno je bespovratno iz EU fonda, a 80 posto iznosa financirano je namjenskim sredstvima Lučke uprave Rijeka.
Ugovor za izvođenje radova potpisan je u lipnju 2020. godine s talijanskom tvrtkom NUOVA CO.ED.MAR S.r.l. (Italija), radovi su počeli u kolovozu i završeni u rujnu ove godine. Projekt je obuhvaćao produbljenje morskog dna u duljini od 100 metara uz obalni zid južnog veza na kontejnerskom terminalu Jadranska vrata. U zoni zahvata dubina mora uz obalni zid povećana je s 11,6 metara na 16,5 metara. Realizacijom ovog projekta dubina mora u cijeloj dužini operativne obale – Kostrensko pristanište jug od 428 metara izjednačena je na 14,88 metara. Time je omogućen prihvat velikih kontejnerskih brodova uz operativnu obalu u punoj dužini i prestaje potreba za njihov privez na “bovu”. Ovaj je projekt osmi od devet projekata Lučke uprave Rijeka kojim se modernizira luka uz pomoć sredstava iz EU fondova.
– Ovo je bio izuzetno zahtjevan projekt. Kada je započet prije četiri godine, u svijetu nije bilo tako složenog projekta. Prijašnje tehničke karakteristike terminala, koje se tiču dubine, ne bi zadovoljile ulazak sve većih brodova, primjerice dugačkih oko 360 metara i kapaciteta 15 tisuća kontejnerskih jedinica (TEU). Zato nam je bilo važno ući u ovaj projekt kojim smo poslali i snažnu poruku brodarima da želimo da taj terminal bude konkurentan svim terminalima na Sjevernom Jadranu – kazao je Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, koji je dodao da su u projektu potrošene dvije tisuće tona željeza, 10 tisuća kubika betona, a tijekom pandemije COVID-19 povećane su i cijene materijala, željeza i betona, no projekt je uspješno završen.
Večernji hr.