Kraj dosadnim pozivima: BiH uvodi registar “Ne zovi”!

admin
0 0
Read Time:1 Minute, 31 Second

Građani Bosne i Hercegovine uskoro će moći odahnuti od dosadnih komercijalnih poziva zahvaljujući uvođenju registra “Ne zovi”. Ovaj registar, koji je trenutno u fazi izrade, bit će na raspolaganju svim osobama koje žele zaštitu od nepoželjnih marketinških poziva.

Regulatorna agencija za komunikacije Bosne i Hercegovine (RAK) potvrdila je da je krajem 2024. godine odabrala firme “Euridika” d.o.o. i “Net solutions” d.o.o. za izradu i održavanje registra. Očekuje se da će, prema ugovoru, registar biti operativan u roku od 90 dana od potpisivanja ugovora, što znači da bi građani mogli početi koristiti ovu uslugu već početkom 2025. godine.

Uspostava registra “Ne zovi” predstavlja važan korak u zaštiti fizičkih i pravnih osoba u BiH koje ne žele primati komercijalne pozive. RAK napominje da će inspekcijski nadzor nad registrom provoditi nadležni inspektorat na državnoj razini, uz poštivanje Zakona o elektronskom i poslovnom pravnom prometu.

Ovaj korak pozdravljaju mnogi, uključujući Snežanu Šešliju, izvršnu direktoricu Udruženja građana “ToPeeR” iz Doboja, koja smatra da će registar biti značajan za građane koji već godinama imaju problema s neprestanim komercijalnim pozivima. “Mnogi od njih su ulagali prigovore Regulatornoj agenciji zbog toga što im je broj telefona bio otkriven bez njihove dozvole”, rekla je Šešlija.

Pozitivno mišljenje o registaru ima i Admir Arnautović, predsjednik Udruženja potrošača Klub potrošača srednje Bosne, koji smatra da će registar omogućiti veći stupanj zaštite od uznemiravanja i prevara, koji su česti među nesavjesnim telemarketing firmama i agencijama. Ipak, Arnautović upozorava građane da i dalje budu oprezni prilikom sklapanja ugovora ili davanja osobnih podataka telefonom, jer mogućnost zloupotrebe neće potpuno nestati.

Za usporedbu, registar “Ne zovi” već postoji u nekoliko zemalja regije, poput Hrvatske (od 2017.), Crne Gore (od 2019.), i Srbije (od 2024.), gdje je bio vrlo uspješan u smanjenju broja neželjenih poziva. Očekuje se da će BiH slijediti njihov pozitivan primjer.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Next Post

Europska ombudsmanka pokreće istragu o vjetroparkovima u BiH

Europska institucija pučke pravobraniteljice otvorila je istragu o postupcima vezanim uz vjetroelektrane u Bosni i Hercegovini, uključujući projekte u Hercegovačko-neretvanskoj županiji, čime je izazvala dodatne kontroverze oko ekološke održivosti i zakonske usklađenosti tih projekata. Prema izvještajima, istraga se temelji na tvrdnjama o nepoštivanju zakona i nepravilnostima u postupanju s informacijama […]

Pretplatite se