Iz udruga potrošača poručuju kako je pravo građana, ako se nađu u ovakvoj situaciji, proizvod platiti po cijeni koju su pronašli na polici
Trgovci se pravdaju pretrpanošću poslom, zbog čega, tvrde, ne stižu promijeniti cijene proizvoda koji poskupljuju
Nije samo inflacija problem prosječnom bh. potrošaču, pa ni mala kupovna moć: kupci u trgovinama moraju biti oprezni praktički na svakom koraku. Oglašavanje akcija koje to zapravo nisu apsolvirali smo u nekoliko navrata. U posljednje vrijeme kupci se masovno žale na drugačije, jednako zanimljive slučajeve. Naši sugrađani odu u kupnju, u trgovini nađu proizvode na kojima piše cijena kojom su zadovoljni, no onda ih na blagajni čeka otrježnjenje u vidu značajno više cijene tog proizvoda te šturog obrazloženja prodavačice kako je “jedina bitna cijena ona na blagajni”. U ovakvim situacijama trgovci se pravdaju pretrpanošću poslom, zbog čega, tvrde, ne stižu promijeniti cijene proizvoda koji poskupljuju.
Slučajevi u praksi
– Je li se i vama ovo dogodilo? Kada dođete u trgovinu, na policama je jedna cijena, a kada dođete na blagajnu, otkucaju vam drugu. Ne radi se tu o razlici u cijeni od nekoliko feninga, već o tome što kupce prave budalama. Hvala vam unaprijed stoji u objavi gospođe koja se susrela s ovom neobičnom praksom jednog velikog trgovačkog lanca. Uz objavu stoje i fotografije koje dokazuju takav slučaj u praksi. Naime, na fotografiji su prikazani proizvodi koje je kupila s cijenama na polici te račun koliko su ti isti proizvodi naplaćeni na blagajni. Pa je tako cijena mozzarelle na polici bila 2,50 KM, a na računu 2,95 KM. Cijena pola litre vrhnja za kuhanje na polici je bila 2,95 KM, a na blagajni 3,60 KM. U ovom slučaju samo dva proizvoda na polici su koštala 5,45 KM, a na blagajni čak 6,60 KM. Potrošači su ogorčeni ovakvom praksom pa vrlo često putem društvenih mreža dijele svoja iskustva i komentiraju slične situacije. To mi se dogodilo ne samo jednom nego bezbroj puta. Vraćam artikle na blagajni, napravim gužvu tako da pojedinci ostave punu košaricu i odu… Gotovo svaki drugi artikl ima na blagajni drugu cijenu. Ja ih ostavim ako je na blagajni skuplje pa nek vraćaju sami – jedan je od komentara ispod spomenute objave. – Mislim da su neodgovorni s cijenama… Meni se isto dogodilo s maslacem (cijena 5,90 KM, a na blagajni 7,60 KM) prije nekoliko mjeseci. U tom slučaju ostavim na blagajni cijelu košaru i idem dalje – stoji u jednom od komentara.
Trgovci se žale na kupce
Ima i onih koji su stali u obranu trgovaca, uz obrazloženje da ih je malo, a da imaju puno posla pa ne stižu zamijeniti cijene. Potrošače, međutim, ne zanima je li riječ o preopterećenosti trgovaca koji ne stižu ispratiti poskupljenja zamjenom novih cijena. Također, nije rijetkost da shvate da su prevareni tek kad dođu kući i pogledaju račun, kada se mnogima ne da vraćati. – Zna se dogoditi da samo jedan proizvod platim i po marku skuplje nego što je bila njegova cijena na polici. Međutim, zbog žurbe rijetko kad gledam račun u trgovini, a kad obmanu uočim kod kuće, tada je već kasno. Izgleda da nema druge nego još u trgovini prekontrolirati račun i reagirati u slučaju nepravilnosti – jedan je od nekoliko stotina komentara na objavu. Iz udruge potrošača poručuju da je pravo građana da, ako se nađu u ovakvoj situaciji, proizvod plate po cijeni koju su pronašli na polici. Naglašavaju da im se zbog ove prakse javlja veliki broj građana. Na istu objavu reagirali su i trgovci. Ne pravdaju se da se to događa, ali ukazuju i na probleme s kojim se oni susreću. – Događa se svugdje, manjak radne snage, ljudi ostavljaju po policama redom, izmiješaju, iskopaju, promjena cijena u sustavu, nekad neki artikl znaju ne povući odmah ako je upravo poslan na blagajne itd. To može shvatiti samo netko tko je radio ili radi taj posao i – ne, ne potkrada vas blagajnica, što mnogi misle, ni cent koji ostaje ne ide njoj, već, jednostavno, ona otkucava to što joj bar-kod daje, a ne može znati cijene napamet pa da vidi razliku na ekranu – navodi jedna od korisnica interneta. Druga ukazuje na bezobrazno ponašanje kupaca. – I mi trgovci počet ćemo fotografirati što rade kupci. Uzmu sokić koji natoče u dječju bočicu, a ambalažu ostave bilo gdje da ne plate na blagajni. Pileći file ostave među donjim rubljem, hranu s gastroodjela gurnu u igračke, jedu pistacije i košpice pa otpad ubace u hladnjak. Pojedu suho meso i sir, a omot ostave u čokoladama. Samo ako mi počnemo fotografirati, na fotografijama će se vidjeti i njihova lica – navela je.
Ljubuški portal