Od 89.618 automobila koji su lani kao rabljeni bili na tehničkom pregledu kako bi se mogli prvi put registrirati u zemlji, njih je 7295 bilo neispravno
Kad se analiziraju automobilikoji su na naše ceste dospjeli kao rabljeni, unosom iz neke druge europske države, u pravilu se gleda za kojim su to markama građani posegnuli, te koliko su stara vozila kupili. No, budući da su automobili stvoreni da traju, a koliko će trajati ovisi prvenstveno o načinu na koji ih se koristi i održava, puno je bitnije u kakvom su stanju auti koji su ‘uselili’ u državu. Radi li se zaista o isluženim vozilima kojih se bogatiji dio Europe rješava? Kada je riječ o situaciji u susjednj Hrvatskoj, kako doznajemo iz Centra za vozila Hrvatske, od 89.618 automobila koji su lani kao rabljeni bili na tehničkom pregledu kako bi se mogli prvi put registrirati u toj zemlji, njih je 7295 bilo neispravno. Dakle, 8,14 posto tih vozila palo je na prvom tehničkom pregledu zbog kvarova i nedostataka nespojivih sa sigurnim sudjelovanjem u prometu.
Centar za vozila Hrvatske zasebno evidentira i rabljena vozila koja su na redovnom tehničkom pregledu u svrhu prve registracije u Hrvatskoj prošla, ali su im pritom zabilježeni manji nedostaci. Takvih je automobila lani bilo 8943, odnosno 9,98 posto. Naravno, jedno vozilo može imati više nedostataka i na više automobila može biti uočen isti kvar, pa dalje govorimo o broju vozila s evidentiranom pojedinom greškom. Tako su na 4350 auta koji su prošli tehnički pregled, ali uz napomenu o nedostatku kojeg do idućeg tehničkog pregleda treba otkloniti, uočeni problemi na kočionom sustavu. Slijede osovine, kotači, pneumatici i ovjes s ukupno otkrivene 2492 greške. Na trećem su mjestu po brojnosti evidentiranih grešaka samonosiva karoserija i šasija (1355).
večernji.ba