Izgradnja Južne obilaznice Mostara koja se uspješno probija kroz tvrdi hercegovački kamen trebala bi se završiti naredne godine i povezati s autocestom na Koridoru 5C te Hercegovinu umrežiti sa evropskom mrežom puteva.
Ovaj infrastrukturni projekt o kojem se decenijama priča kao o velikom strateškom projektu, rasteretit će saobraćaj kroz najveći grad na Neretvi.
U oku posmatrača s postojeće ceste Mostar – Čitluk prostire se jedinstveni pogled na buduću modernu saobraćajnicu , a posebnu pažnju plijeni vijadukt “Marijanovića Draga” koji je vješto uklesan u brdovitom tlu iznad mostarskih naselja.
Impozantna građevina sa dužinom 200 metara i visinom stubova preko 30 metara u kamenitom tlu je i najzahtjevniji objekat u izazovnom savladavanju Kobilovače, pored probijanja brda koje se trenutno izvodi za izgradnju najvećeg tunela u Bosni i Hercegovini, vrijednog 25 miliona KM.
Prije tri sedmice je građevinska firma Hering d.d. Široki Brijeg koja izvodi radove sa Azvirt LLC iz Azerbajdžana, počela s miniranjem brda za ulazni portal tunela čijom će izgradnjom veći dio ove obilaznice biti završen.
Tunel Novi, kako će nositi naziv ovaj infrastrukturni objekat na budućoj trasi Južne obilaznice na dionici od Miljkovića do Rodoča i veze s magistralnom cestom M-17, bit će dug 900 metara. Projekt se financira iz kreditnih sredstava Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), a nadzor, u vrijednosti od 725 hiljada KM, provode IGH d.o.o. Mostar, Integra d.o.o. Mostar i Divel d.o.o. Sarajevo.